به‌روز رسانی تجهیزات مدیریت بحران پایتخت/ تشخیص مخاطرات منطقه‌ای به صورت هوشمند

به‌روز رسانی تجهیزات مدیریت بحران پایتخت/ تشخیص مخاطرات منطقه‌ای به صورت هوشمند

به‌روز رسانی تجهیزات مدیریت بحران پایتخت/ تشخیص مخاطرات منطقه‌ای به صورت هوشمند

خلاصه خبر : معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از به‌روزرسانی تجهیزات مدیریت بحران در شهر تهران خبر داد.

برای مشاهده اخبار روز ایمنی و حوادث

 اسماعیل سلیمی در گفت‌وگو با بابیان اینکه بیش از ۳۰۰ هزار قلم از انواع تجهیزات در پایگاه‌های ویژه و پشتیبانی چندمنظوره مدیریت بحران تهران قرار دارد، گفت: لازم بود تا امکان نگهداری و تعمیر این تجهیزات نیز فراهم شود تا خدای نکرده در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی در استفاده و بهره‌برداری از این اقلام دچار مشکل نشویم، از این رو سامانه‌ای را برای نگهداری و تعمیر ایجاد کردیم که نام اختصاری آن سامانه «نت» است. 

وی درباره کارکرد این سامانه گفت:  این سامانه شامل یک طرح جامع است که بر اساس فرم‌های پیش‌بینی‌شده، اقلام موجود را دسته‌بندی کرده و وضعیت آن‌ها را از نظر کارکرد و میزان استهلاک مشخص می‌کند. در نتیجه اقلامی که نیاز به تعمیر دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع شده و آخرین وضعیت آنها در سامانه به روز رسانی می‌شود. اقلام از رده خارج‌ نیز با اقلام جدید جایگزین شده و وضعیت آنان به این سامانه اضافه خواهد شد.

معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه کارکرد دیگر سامانه نت ارزیابی اولویت‌ها و نیازهای هرمنطقه برحسب مخاطرات آن محدوده است، گفت: به عنوان مثال اگر منطقه‌ای درمعرض خطر سیلاب باشد، این سامانه ابزارهای مورد نیاز برای مقابله با این پدیده را اعلام و بر حسب اولویت اعلام می‌کند. 

سلیمی با بیان اینکه با استفاده از سامانه نت در هزینه‌ها نیز صرفه جویی خواهد شد، اظهارکرد: علاوه بر اینکه با استفاده از این سامانه امکان رسیدگی به موقع و تعمیر سریع تجهیزات وجود دارد و از خسارات بزرگ جلوگیری می‌کند، حضور پیمانکار واحد نیز در کاهش هزینه ها موثر است.

معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اضافه کرد: این سامانه به دلیل این‌که بر اساس مطالعات بحران و سوانح محلی در ۱۰ سال گذشته طراحی و اجراشده است، برای هر محله و منطقه تجهیزات و اقلام اختصاصی را در چک‌لیست خود پیش‌بینی کرده است. این امر به تمرکز تجهیزات در مناطق با توجه به موقعیت جغرافیایی آن‌ها کمک کرده و با جابجایی تجهیزات تخریب یا استهلاک آن‌ها را کاهش می‌دهد.

وی بابیان این‌که کارکرد مهم و ویژه این اقلام برای هنگام وقوع بحران است، تاکید کرد: ازاین‌رو اطمینان از سالم بودن تجهیزات موجود در پایگاه‌ها امری ضروری است. در این صورت هم نیروهای سازمان مدیریت بحران در مناطق و هم نیروهای داوطلب مردمی بانام اختصاری «دوام» و نیز نیروهای هلال‌احمر امکان استفاده سریع و مطمئن از این تجهیزات را به هنگام وقوع بحران برای کمک‌رسانی در سطح محلات رادارند.

به گفته سلیمی تامین تجهیزات موردنیاز برای تیم‌های جست‌وجو و نجات بین‌المللی (اینساراگ) که چندی پیش در تهران تشکیل شد، به وسیله سامانه نت اولویت بندی و انجام خواهد شد. 

معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پایان با بیان اینکه هوشمندسازی یکی از اولویت‌های شهرداری تهران و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران است، گفت: در تلاش هستیم تا از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود در این زمینه استفاده کنیم.


شما به انتهای مطلب ‘به‌روز رسانی تجهیزات مدیریت بحران پایتخت/ تشخیص مخاطرات منطقه‌ای به صورت هوشمند’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش ایمنی و حوادث سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

خروج از نسخه موبایل