سرگردانی بیماران پیوند کلیه کهگیلویه و بویراحمد در شرایط کرونایی برای۲دارو!

سرگردانی بیماران پیوند کلیه کهگیلویه و بویراحمد در شرایط کرونایی برای۲دارو!

سرگردانی بیماران پیوند کلیه کهگیلویه و بویراحمد در شرایط کرونایی برای۲دارو!

خلاصه خبر : کمبود داروهای بیماران پیوند کلیه ای در استان کهگیلویه و بویراحمد باعث به خطر افتادن جان این بیماران خاص شده است.

برای مشاهده اخبار روز بهداشت و سلامت کلیک کنید

سید سعید راستگو یکی از بیماران خاص پیوند کلیه‌ای از شهر سوق در شهرستان کهگیلویه که از کمبود داروهای خاص این بیماری رنج می‌برد گفت: دارای بیماری خاص پیوند کلیه هستم نزدیک به چهار سال دیالیز انجام دادم و در شرایط سخت که پزشکان ناامید شدن دیالیز دیگر جواب نمی‌داد، تنها خواهرم یک کلیه اش را بهم اهدا کرد تا زنده بمانم و به زندگی ام ادامه بدهم و هم اکنون مدت ۶ ماه هست برای داروی “مایفورتیک” مراجعه می‌کنم که در داروخانه بیمارستان موجود نیست و جایگزین آن داروی “سلسپت” به من دادند.

وی با بیان اینکه داروی “سلسپت” و “مایفورتیک” در استان کهگیلویه و بویراحمد موجود نیست، گفت: با مراجعه به استان‌های همجوار، به ما گفتند؛ به ما مربوط نیست و باید به استان و شبکه بهداشت خودتان مراجعه کنید.

راستگو سوق افزود: طی مراجعه مکرر به شبکه بهداشت و رئیس شبکه طی نامه ای با مرکز استان سازمان غذا و دارو تا حالا سهمیه قرص‌های ما رو تحویل نداده اند، از جناب دکتر قائدی معاونت سازمان غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، مسئولان و متولیان امر در استان و کشور خواهشمندم در این خصوص سهل انگاری صورت نگیرد.

وی بیان کرد: اگر این داروها به دستم نرسد کلیه ام پس می زند و از کار می افتد که این شایسته نیست در مورد ما بیماران خاص هیچ‌گونه حمایتی نمی شود و حالا با ندادن سهمیه داروها در این شرایط حاد کرونایی تقاضا داریم توجه ویژه به ما بیماران خاص شود و داروهای ما تهیه شود.

“امام بخش قائدی”، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  با توجه به کمبود داروهای بیماران پیوند کلیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تایید خبر کمبود دارو بیماران پیوند کلیه گفت: داروی “سلسپت” شرکت زهراوی به تعداد حدود چهار میلیون قرص پنجشنبه به گمرک می‌رسد و تا سه شنبه هفته آینده در استان‌ها توزیع می‌شود.

با توجه به مشکلات ارزی کشور در خصوص ورود بعضی از داروها با مشکل مواجه هستیم.

قائدی تصریح کرد: با وجود این شرایط مدیران سازمان پیگیر ورود دارو به کشور هستند اما بعضی از داروها با تاخیر تهیه می شوند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج کمبود داروی “سلسپت” را کسری کشوری عنوان کرد و افزود: طبق گفته مدیر توزیع داروی کشور، داروی “سلسپت” شرکت زهراوی به تعداد حدود چهار میلیون قرص پنجشنبه به گمرک‌ می‌رسد و تا سه شنبه هفته آینده بین استان‌ها توزیع می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین تعداد۱۴ هزار بسته مایفورتیک شنبه آینده وارد کشور خواهد شد.


شما به انتهای مطلب ‘سرگردانی بیماران پیوند کلیه کهگیلویه و بویراحمد در شرایط کرونایی برای۲دارو!’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش بهداشت و سلامت سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

خروج از نسخه موبایل