اخبار محیط زیستی

آزادسازی چهار هکتار زمین کشاورزی در بخش کهریزک/نقش آرادکوه در ایجاد تصادفات محور کهریزک

آزادسازی چهار هکتار زمین کشاورزی در بخش کهریزک/نقش آرادکوه در ایجاد تصادفات محور کهریزک

آزادسازی چهار هکتار زمین کشاورزی در بخش کهریزک/نقش آرادکوه در ایجاد تصادفات محور کهریزک

خلاصه خبر : بخشدار کهریزک با اشاره به اینکه خودروهای حامل پسماند شرایط ایده‌آل جمع آوری شیرابه را ندارند و این مواد در مسیر انتقال ریزش دارد و موجب بروز حادثه و تصادف در محور شهر کهریزک می شود، از آزادسازی چهار هکتار زمین کشاورزی در بخش کهریزک خبر داد.

امین بابایی در گفت وگو با ، در تشریح مشکلات ایجاد شده از سوی مرکز پردازش پسماند آرادکوه برای شهر کهریزک گفت:  ریزش شیرابه‌ها از خودروهای حامل پسماند آرادکوه، در نخستین بارندگی جاده‌ها را لغزنده می کند. در حقیقت در برخی موارد خودروهای حامل پسماند شرایط ایده‌آل جمع آوری شیرابه را ندارند و این مواد در مسیر انتقال ریزش دارد که بخش عمده آن در محور شهر کهریزک اتفاق می‌افتد.

 اغلب موتورسیکلت‌هایی که از این مسیر تردد دارند در روزهای بارانی به دلیل لیز خوردن ناشی از لغزندگی دچار حادثه می شوند. مردم کهریزک همواره در تمام فصول سال با معضلات ناشی از انتقال پسماند کلانشهر تهران به این منطقه مواجه‌ هستند این معضلات در فصل تابستان با ازدیاد بوی نامطبوع و حشرات و جانوران موذی همراه است و در فصل زمستان به واسطه بارندگی، آلودگی‌های زیست‌محیطی را تشدید و موجب لغزندگی خیابان‌ها به دلیل انباشت شیرابه‌ها می‌شود.

 در سال‌های گذشته بیشتر تصادفات موتورسیکلت‌ها در منطقه کهریزک، به دلیل رویکرد نامطلوب سازمان پسماند شهرداری تهران مبنی بر تردد خودروهای حامل پسماند بوده است که متأسفانه بنا به توصیه‌های مجدانه محیط ‌زیست و حوزه قضایی، مخازن مربوط به تجمیع شیرابه‌ها را فعال نکرده‌اند. بر اساس آزمایشات انجام گرفته و مشاهدات میدانی در سال‌های گذشته مشخص شده که با ریزش شیرابه‌ها که دارای غلظت و اسیدیته است، آثار سوئی به جای می‌ماند و اسیدی بودن شیرابه موجب آسیب به آسفالت و خورندگی آن می‌شود.

وی تاکید کرد: متأسفانه مجموعه شهرداری تهران در دوره‌های پیشین باوجود برگزاری جلسات متعدد در زمینه پسماند و توصیه‌های اکید همچنان نظارت دقیق و مؤثری در این حوزه نداشته و باعث افزایش نارضایتی مردم بخش کهریزک شده‌ است. اقدامات و تعهدات شهرداری تهران در ازای بار مضاعف پسماند در بخش کهریزک؛ روکش آسفالت، ساخت پل، روگذرها و زیرگذرها است که در حال حاضر به‌طور ناقص اجرا شده که شهرداری تهران متعهد به اجرای کامل آن بوده اما پس از گذشت ۱۲ سال همچنان ناقص است.

بابایی در بخش دیگری از صحبت های خود به ازادسازی چهار هکتار زمین کشاورزی در بخش کهریزک اشاره کرد و گفت: در مسیر برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم روستای گلحصار و با اجرای ۳۸ حکم قضایی با حضور نماینده دادستان، چهار هکتار از زمین‌های کشاورزی این منطقه آزادسازی شد.

در حقیقت با هدف اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمینهای کشاورزی، ۶۰ فقره از ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم روستای گلحصار با دستور قضایی تخریب شد. همچنین در کنار تخریب این ساخت‌وسازها، تعداد ۶ حلقه چاه غیرمجاز توسط نیروهای امور منابع آب ری پر شد.

 بخش کهریزک به دلیلی وسعت و ظرفیت مناسب برای فعالیت کشاورزی و صنعتی همواره مدنظر برخی افراد سودجو بوده که با زیر پا گذاشتن قانون سعی در ساخت‌وساز و تغییر کاربری زمین های کشاورزی به صورت غیرمجاز را داشته‌اند. مجموعه بخشداری کهریزک و ارگان‌های دخیل در امر برخورد با تغییر کاربری زمینهای کشاورزی، هیچ‌گونه مماشاتی با ناقضان قانون نداشته و با هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز به بهانه‌های گوناگون به شدت برخورد خواهد کرد.


شما به انتهای مطلب ‘آزادسازی چهار هکتار زمین کشاورزی در بخش کهریزک/نقش آرادکوه در ایجاد تصادفات محور کهریزک’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش محیط زیست و طبیعت سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا