اخبار ایمنی و حوادثایمنی و حوادث

آسیب۲۹۷ واحد مسکونی در پی زلزله مریوان

آسیب۲۹۷ واحد مسکونی در پی زلزله مریوان

آسیب297 واحد مسکونی در پی زلزله مریوان

خلاصه خبر : مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان از شاسایی آسیب۲۹۷ واحد مسکونی در پی زلزله شب گذشته مریوان خبر داد.

محمد فلاحی در گفت و گو با اظهار کرد: در پی زلزله شب گذشته شهرستان مریوان، ۲۹۷ واحد مسکونی در ۲۳ روستا شناسایی شده اند که بیشترین آسیب دیدگی آن ها ترک خوردگی دیوار به دلیل استفاده از مصالح ساختمانی محلی و عدم رعایت اصول در ساخت و سازها بوده است.

تعداد ۱۸ واحد مسکونی، معادل ۳۰ تا ۶۰ درصد از این تعداد روستای شناسایی شده بیشتر در نوار مرزی مریوان تخریب شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان با اعلام اینکه خوشبختانه این زلزله هیچ خسارت جانی در پی نداشته است بیان کرد: ۹ نفر هنگام فرار از منزل مصدوم شده که همگی آن ها شب گذشته به صورت سرپایی مداوا شده اند.

تیم مدیریت بحران استانداری بلافاصله بعد از وقوع زلزله تیم های ارزیابی و امدادی و اورژانس را به سروآباد و مریوان و بانه و مرز پنجوین عراق اعزام و در حالت آماده باش قرار داد.

فلاحی تاکید کرد: ارزیابی ها طی شب گذشته حاکی از تخریب های جزیی منازل در روستاها داشته و خوشبختانه حادثه جدی اتفاق نیافتاده است.

تیم ارزیاب برآورد خسارت بنیاد مسکن نیز به شهرستان مریوان برای برآورد ریالی میزان خسارت ها اعزام شده و بعد از اعلام نتیجه می توان نسبت به بازاسازی خسارت ها اقدام کرد.

 وی در خصوص نحوه ارائه کمک های مالی بلاعوض برای خسارت ها یادآور شد: برآورد میزان خسارت های وارده برای پرداخت به تهران ارسال می شود.


شما به انتهای مطلب ‘آسیب۲۹۷ واحد مسکونی در پی زلزله مریوان’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش ایمنی و حوادث سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا