اخبار محیط زیستی

آلودگی شناگاه‌های بوشهر و خطر ابتلا به بیماری‌های متعدد

آلودگی شناگاه‌های بوشهر و خطر ابتلا به بیماری‌های متعدد

آلودگی شناگاه‌های بوشهر و خطر ابتلا به بیماری‌های متعدد

خلاصه خبر : رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر گفت: از ۶ شناگاه این شهرستان بر اساس نمونه‌برداری‌های انجام شده یک شناگاه وضعیت آلودگی آن بحرانی و ۲ شناگاه نیز پرخطر تشخیص داده شده است.

صادق پورسالم با اشاره به اینکه شناگاه‌های بوشهر شامل پارک لیان، بندرگاه، پلاژ بانوان، جفره، ریشهر و پارک سیادت است، افزود: شناگاه پلاژ بانوان و ریشهر پرخطر و شناگاه جفره در وضعیت بحرانی قرار دارد و شناگاه‌های لیان و بندرگاه در وضعیت سالم و شناگاه پارک سیادت بوشهر نیز به طور نسبی پاک است.

وی بیان کرد: شهروندان به طور جد از شنا در شناگاه جفره بپرهیزند چراکه شنا در این محل آنها را در معرض ابتلا به بیماری‌های متعددی قرار می‌هد.

به گزارش گروه دریافت ، پورسالم با اشاره به انجام نمونه‌گیری در عمق نیم تا یک و نیم متر اظهار کرد: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های میکروبی، شناگاه‌ها همواره باید مورد نمونه‌برداری و آزمایش میکروبی قرار گیرند چرا که استفاده از شناگاه‌های آلوده و میکروبی انواع بیماری‌ها را به انسان منتقل می‌کند.

این مسئول ادامه داد: در این راستا کمیته‌ پایش ساحل برای تعیین شناگاه‌های سالم در بوشهر تشکیل شده و به صورت فصلی مشکلات شناگاه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر گفت: کمیته پایش ساحل بوشهر با حضور اعضا وضعیت شناگاه‌های پاک و ناسالم را مشخص می‌کند و در این راستا شهرداری موظف است با پرچم گذاری یا نصب دیگر علائم، سالم یا ناسالم بودن شناگاه را برای شهروندان مشخص کند.

پورسالم تاکید کرد: بخشی از مناطق ساحلی بوشهر که محل ورود فاضلاب خام شهری است به محل شناگاه پرخطر و بحرانی تبدیل شده و باعث بروز بیماری‌های میکروبی از جمله گوارشی، روده‌ای و پوستی می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت اتصال همه فاضلاب‌های خانگی به شبکه فاضلاب افزود: صاحبان منازل باید فاضلاب واحد مسکونی خود را به شبکه فاضلاب متصل کنند تا شاهد بروز مشکل در ساحل و محیط بهداشتی نباشیم.


شما به انتهای مطلب ‘آلودگی شناگاه‌های بوشهر و خطر ابتلا به بیماری‌های متعدد’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش محیط زیست و طبیعت سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا