اخبار بهداشت و سلامت

اختصاص بودجه به پروژه‌های بهداشت و درمان استان زنجان

اختصاص بودجه به پروژه‌های بهداشت و درمان استان زنجان

اختصاص بودجه به پروژه‌های بهداشت و درمان استان زنجان

خلاصه خبر : /زنجان وزیر بهداشت گفت: برای تکمیل پروژه‌های بهداشت و درمان استان زنجان از جمله مرکز تشخیص و درمان روان‌پزشکی، تجهیز بیمارستان بوعلی‌سینای خرم‌دره و بخش خبرساز بیمارستان ۱۴۷ تخت‌خوابی ولی‌عصر زنجان، سه پایگاه سلامت شهری و روستایی و … بودجه اختصاص داده شد.

بهرام عین‌اللهی امشب (۲۷ آبان‌ماه) در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس‌جمهور و هیئت همراه در دانشگاه زنجان برگزار شد، با اشاره به همکاری خوب خیرین سلامت استان زنجان، اظهار کرد: زنجانی‌ها در شرایط کرونایی، پروتکل‌های بهداشتی را بسیار خوب رعایت کردند، حتی در پیک پنجم کم‌ترین میزان مرگ و میر را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون در استان زنجان به ۸۸ درصد دُز اول و ۷۲ درصد دُز رسیده است، افزود: مرکز تشخیص و درمان روان‌پزشکی در زنجان هنوز تکمیل نشده که باید به سرعت به اتمام برسد که برای این امر ۲۰ میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه و ۳۰ میلیارد تومان از وزارت بهداشت تخصیص داده می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه بیمارستان بوعلی‌سینا خرم‌دره باید تجهیز شود که وزارت بهداشت ۱۲ میلیارد تومان اختصاص داده است، تصریح کرد: برای تحهیز بخش خیرساز بیمارستان ۱۴۷ تخت‌خوابی ولی‌عصر (عج) زنجان ۴۰ میلیارد تومان توسط وزارت بهداشت اختصاص داده شده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه سه پایگاه سلامت شهری و روستایی، ۷ میلیارد تومان پیش‌بینی شده به صورت مساوی با وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان امام انجام می‌گیرد، گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان لازم است یکی از املاک مازاد خود را به فروش برساند تا از طریق آن بتوانیم بحث خوابگاهی از جمله مشکلات آنان بوده در جهت خرید، تکمیل و احداث پروژه‌های خوابگاهی انجام دهیم.

وزیر بهداشت با اشاره به خواسته‌های مردم شهرستان طارم و مشکلات موجود آب و راه در این شهرستان، خاطرنشان کرد: استانداری زنجان برای تکمیل پروژه‌های بخش‌های درمانی و بهداشتی پلاک‌های ثبتی املاک خود را انجام دهد.


شما به انتهای مطلب ‘اختصاص بودجه به پروژه‌های بهداشت و درمان استان زنجان’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش بهداشت و سلامت سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا