اخبار بهداشت و سلامت

اصرار دلیجانی‌ها بر طبخ و پخش نذورات/مصالح جامعه به خطر بیفتد برخورد قهری می‌کنیم

اصرار دلیجانی‌ها بر طبخ و پخش نذورات/مصالح جامعه به خطر بیفتد برخورد قهری می‌کنیم

اصرار دلیجانی‌ها بر طبخ و پخش نذورات/مصالح جامعه به خطر بیفتد برخورد قهری می‌کنیم

خلاصه خبر : فرماندار دلیجان گفت: در صورتی که افرادی بخواهند مصالح جامعه را به خطر بیندازند از قوه قهریه و قضائیه استفاده می‌کنیم.

سیامک سلیمانی در گفت‌وگو با ، با اشاره به وضعیت قرمز بیماری کرونا در شهرستان دلیجان، اظهار کرد: در موج اول بیماری با همدلی و همراهی مردم موفق شدیم بیماری را تحت کنترل درآوریم، اما این روزها متاسفانه توجه مردم به رعایت مسائل بهداشتی کم شده است و نتیجه این بی توجهی را مشاهده می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ماه‌ قبل با وجود محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها، همچنان مراسم‌ها، دورهمی‌ها و عروسی ها برقرار بود و امروز شاهد وضعیت قرمز بیماری در دلیجان هستیم که در برخورد با متخلفان، حتی از حمایت‌های قوه‌قضائیه هم استفاده شد، افزود: همه ما عشق و ارادت ویژه‌ای به امام حسین(ع) و ماه محرم داریم، اما شرایط عادی نیست و مردم در همین شرایط غیرعادی در پی برگزاری مراسم مطابق با شرایط عادی و به مانند سال‌های گذشته هستند.

سلیمانی تصریح کرد: متاسفانه شاهد اصرار و فشار برخی از مردم برای طبخ و پخش نذورات و برگزاری مراسم و حضور در هیئات‌ مذهبی هستیم، در حالی که شرایط عادی نیست و بخشی از وضعیت کنونی شهرستان به دلیل همین اصرارهاست.

وی با بیان اینکه شهرستان به لحاظ زیرساخت‌ها و تجهیزات بهداشتی مشکلی ندارد و کمبودی در تولید ماسک و مواد ضدعفونی نیست، گفت: کرونا تغییرات رفتاری بسیاری داشته و نوع پیچیده‌تری به خود گرفته و عملا شرایط جدی است، پس مردم باید به توصیه‌های کارشناسی به شدت توجه کنند.

فرماندار دلیجان با تاکید بر خاص بودن شرایط شهرستان، اظهار کرد: نگران هستیم چراکه توان بیمارستان‌ها کم و فضا فرسایشی شده است و حتی هیچ افقی برای مهار این ویروس وجود ندارد که براساس آن کادر درمان را امیدوار کنیم. اگر مردم رعایت نکنند در وهله اول فشار بر کادر درمان است و پس از آن شاید تبعات سنگینی برای فرد و خانواده رقم بخورد.

اگر این فرآیند ادامه داشته باشد، وضعیت بیمارستان شهرستان جالب نخواهد بود و با توجه به محدودیت‌های امکاناتی و نیروی انسانی که وجود دارد قطعا فشار و خستگی بیشتری را در کادر درمان شاهد خواهیم بود و قطعا این شرایط گلایه‌مندی پزشکان و پرستاران هم به همراه دارد.

سلیمانی ضمن قدردانی از حمایت قوه قضائیه و ناجا از مجموعه تصمیمات شهرستان در موج اول شیوع بیماری کرونا، بیان کرد: علیرغم میل باطنی به منظور حفظ سلامت جامعه، اقدامات قهری در موج اول انجام شد. با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در این حوزه، در واقع در حال حاضر اتمام حجت صورت گرفته است و ستاد ملی نیز مرجع سیاست‌گذاری است و باید از تصمیمات این ستاد تبعیت کنیم. اگر افرادی به دنبال ایجاد خطر برای سلامت و مصالح جامعه باشند قطعا از قوه قهریه استفاده خواهیم کرد.


شما به انتهای مطلب ‘اصرار دلیجانی‌ها بر طبخ و پخش نذورات/مصالح جامعه به خطر بیفتد برخورد قهری می‌کنیم ‘ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش بهداشت و سلامت سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا