اخبار بهداشت و سلامت

افسردگی از علل اصلی بار بیماریها در جهان / آغاز اختلالات روان از سنین نوجوانی

افسردگی از علل اصلی بار بیماریها در جهان / آغاز اختلالات روان از سنین نوجوانی

افسردگی از علل اصلی بار بیماریها در جهان / آغاز اختلالات روان از سنین نوجوانی

خلاصه خبر : مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، افسردگی را از علل اصلی بار بیماریها در جهان خواند و گفت: اختلالات روانی در سنین نوجوانی آغاز می‌شود و این بسیار اهمیت دارد.

، دکتر احمد حاجبی در نشست خبری وزارت بهداشت که به مناسبت هفته سلامت روان به صورت ویدیوکنفرانسی برگزار شد، گفت: امروز ۱۸ مهر ماه مصادف با روز جهانی سلامت روان است و در کشور ما روز جهانی سلامت روان، آغاز هفته سلامت روان را در بردارد. سالهاست که در کشور در این هفته فعالیت‌های مضاعفی را انجام می‌دهیم.

افسردگی از علل اصلی بار بیماریها در جهان

آمارهای جهانی نشان می‌دهد که در حال حاضر تقریبا نزدیک به یک میلیارد نفر در دنیا از اختلال روانی رنج می‌برند. اکنون افسردگی به عنوان یکی از علل اصلی بار بیماری‌ها در جهان مطرح است و سهم عمده‌ای را از بار بیماری‌ها به خودش اختصاص داده است.

آغاز اختلالات روان از سنین نوجوانی

حاجبی ادامه داد: در سطح جهان از هر هفت کودک و نوجوان سنین ۱۰ تا ۱۹ سال یک نفر دچار اختلال روانی است که معمولا نیمی از این اختلالات در سن ۱۴ سالگی آغاز می‌شود. باید توجه کرد که اختلالات روانی در سنین نوجوانی آغاز می‌شود و این بسیار اهمیت دارد. ما با معضلی مواجهیم که از سنین نوجوانی و جوانی افراد را درگیر می‌کند. حال وقتی مشکلاتی در این سنین آغاز می‌شود، بار آن برای جهان بیشتر خواهد بود.

لزوم انگ زدایی از مشکلات روانپزشکی

حاجبی گفت: آمارهای ما نشان می‌دهد که افرادی که به اختلالات شدید روان‌پزشکی مبتلا هستند، ممکن است بین ۱۰ تا ۲۰ سال به دلیل ابتلا به این اختلال روان‌پزشکی عمرشان کمتر شود. اعداد و ارقام در این زمینه زیاد است  که وقتی به آنها می‌پردازیم، بیشتر می‌توان به حوزه سلامت روان واهمیت پرداختن به آن پی برد. این هفته زمان مناسبی است که بیش از پیش به بحث سلامت روان بپردازیم. در تمام این سال‌ها یکی از مهمترین اهداف ما در افزایش سواد سلامت روان در عموم جامعه و مبارزه با انگ ناشی از مشکلات روان‌پزشکی است.

ادامه دارد


شما به انتهای مطلب ‘افسردگی از علل اصلی بار بیماریها در جهان / آغاز اختلالات روان از سنین نوجوانی’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش بهداشت و سلامت سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا