اخبار بهداشت و سلامت

بستری در بیمارستانها فقط با ارایه کد ملی / توقف چاپ تمام دفترچه ها از اول تیرماه

بستری در بیمارستانها فقط با ارایه کد ملی / توقف چاپ تمام دفترچه ها از اول تیرماه

بستری در بیمارستانها فقط با ارایه کد ملی / توقف چاپ تمام دفترچه ها از اول تیرماه

خلاصه خبر : سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به زمانبندی صورت گرفته در توقف چاپ دفترچه های بیمه که از فروردین امسال کلید خورد و تیرماه نیز به صورت کامل در تمام پنج صندوق بیمه ای این سازمان بیمه گر، حذف می شود، در عین حال فرایند دریافت خدمات به صورت الکترونیکی در بخش سرپایی و بستری را تشریح کرد.

، سیده مریم حسینی در نشست خبری شورای اطلاع‌رسانی با تبریک دهه کرامت، گفت: مسئله اساسی این روزها مربوط به نسخه نویسی الکترونیک است‌. نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و قانون بودجه ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ باید انجام می‌شد و تمام مراکز درمانی مکلف به اجرا هستند و نقش نهادهای یاریگر سلامت در این باره مشخص است و ان شاءلله تا پایان آبان در تمام مراکز نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک اجرایی می شود.

از دو سال قبل سازمان بیمه سلامت این کار را آغاز کرده است و اکنون خدمات بستری در کل کشور فقط با ارائه کد ملی و بدون دفترچه بیمه انجام می‌شود. ولی در بخش سرپایی در بخش دولتی و خصوصی هم این کار آغاز شده اما چون وسعت تعداد خدمات بالا است هنوز کار ادامه دارد و تا پایان آبان ماه تمام مراکز به این امر خواهند پیوست.

وی در ادامه اظهار کرد: حدف دفترچه در سازمان بیمه سلامت رقم خورد و چون سازمان دارای ۵ صندوق است و ۷۲ درصد بیمه شدگان ما در صندوق رایگان قرار گرفتند که شامل بیمه همگانی و بیمه روستاییان است و از اول اردیبهشت صندوق بیمه سلامت همگانی توقف چاپ دقترچه داشت و از اول خرداد صندوق روستایی توقف چاپ دفترچه داشت و از اول تیرماه هم ۲۸ درصد جمعیت تحت پوشش استان تهران شامل صندوق‌هایی با دریافت سرانه مستقیم شامل کارمندان دولت با ۲۲ درصد جمعیت و ۶ درصد مابقی یعنی ۳ درصد صندوق ایرانیان و ۳ درصد سایر اقشار شامل بنیاد شهید، دانشجویان و… از اول تیر ماه چاپ دفترچه آنها متوقف می‌شود.

از ۲ سال قبل نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیک شروع شده است و با توجه به برنامه توقف چاپ دفترچه از فرودین ۱۴۰۰ نسخه نویسی پیشرفت خوبی داشت و راه جایگزین آن ابزار الکترونیک بود و این ابزارها در بخش بستری کامل شده بود. الان و در بخش سرپایی با ارائه کد ملی خدمات باید ارائه شود و با توقف چاپ دفترچه رشد چشمگیری در ارائه خدمات الکترونیک بخصوص در بخش خصوصی داشتیم.

ادامه دارد


شما به انتهای مطلب ‘بستری در بیمارستانها فقط با ارایه کد ملی / توقف چاپ تمام دفترچه ها از اول تیرماه’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش بهداشت و سلامت سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا