مطالب و مقالات بهداشتی

بهترین رفرنس گندزدایی سطوح محلول آب ژاول است

بهترین رفرنس گندزدایی سطوح محلول آب ژاول است

بهترین رفرنس گندزدایی سطوح محلول آب ژاول است

خلاصه خبر : ایسنا/مازندران رئیس گروه سلامت محیط کار شبکه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بهترین رفرنس گندزدایی سطوح ماده آب ژاول (آب و وایتکس) است.

با بیان اینکه منابعی که به عنوان رفرنس برای ضدعفونی کردن سطوح و محیط در سراسر کشور ابلاغ شده و باید در دسترس عموم قرار بگیرد، در کشور منابعی که به عنوان گندزدا معرفی شدند که براساس شرایط پایه کلره و پایه الکلی هستند.

براساس همین ابلاغ ما هم به همه مردم، ادارات، بانک‌های سطح شهرستان بابل دستورات تهیه مواد ضدعفونی را اعلام و مکاتبه کردیم.

بهترین ضدعفونی کننده دست، گوشی همراه، تبلت و لپ تاپ، پایه‌های الکلی بوده است، بهترین میزان مصرف آن ۱ به ۹ است یعنی مخلوط یک لیتر الکل در ۹ لیتر آب.

 پایه کلره (آب ژاول) یک ویروس کش بسیار قوی بوده و می‌تواند در دقت‌های بالا ویروس را ازبین ببرد، دقت‌های میزان مصرف آن به صورت یک واحد محلول آب ژاول به ۹۹ واحد آب یا مخلوط، یک قسمت از  این محلول به ۹ قسمت آب و یا مخلوط یک لیتر آب ژاول به ۱۹ لیتر آب بوده است.

اگر هیچ مشخصه‌ای از بیماری کرونا در مکان‌هایی مثل منازل و ادارات وجود نداشته و رفت و آمد در این مکان‌ها زیاد باشد افراد می‌توانند میزان محلول آب ژاول را با تهیه یک واحد محلول آن به ۹۹ قسمت آب استفاده کنند و علاوه بر آن منازل متوفیان و بیماران مبتلا به کرونا میزان مصرف یک لیتر آب ژاول به ۱۹ لیتر آب یا ۴ قاشق غذاخوری وایتکس در یک لیتر آب را می‌توانند  برای ضد عفونی کردن سطوح استفاده کنند.

در منازلی که از لحاظ بهداشتی مشکلی ندارد، میزان مصرف آب ژاول یک به ۴۹ بوده که برای سرویس بهداشتی حمام سطوحی مثل میز دستگیره کف زمین سینک ظرفشویی استفاده می‌شود.

الکل‌هایی که در بازار وجود دارند غالباً میزان غلظت آن ۹۶ درصد بوده است، به نظر کارشناسان بهترین ماده گندزدایی، پایه‌های الکلی ۷۰ درصد است و ما میتوانیم با مخلوط  ۷۳۰ سی سی از الکل ۹۶ درصد و ۲۷۰ سی سی آب مقطر یا جوشیده را به غلظت ۷۰ درصد برسانیم که این الکل هم برای سطوح و هم برای ضدعفونی کننده دست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 


 

شما به انتهای مطلب ‘بهترین رفرنس گندزدایی سطوح محلول آب ژاول است’ رسیده اید.

منبع

بخش سلامت ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا