اخبار محیط زیستی

تامین تجهیزات اطفاء حریق و بالگرد برای مهار آتش سوزی در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد

تامین تجهیزات اطفاء حریق و بالگرد برای مهار آتش سوزی در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد

تامین تجهیزات اطفاء حریق و بالگرد برای مهار آتش سوزی در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد

خلاصه خبر : ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد از تامین تجهیزات اطفاء حریق و بالگرد برای کمک به مهار آتش سوزی در جنگل‌های استان خبر داد.

«غلامحسین حکمتیان اصل» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: مرکز فرماندهی و کنترل یگان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور را به نام «البرز زارعی» نامگذاری کرد.

وی اظهارکرد: تعدادی تجهیزات اطفاء حریق به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد و برای بالگرد نیز قرار داد منعقد و در استان مستقر می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بالگرد بخش خصوصی است که برای انتقال نیروها جهت کمک به مهار آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان پس از آماده شدن آشیانه مستقر خواهد شد.

حکمتیان اصل تصریح کرد: این بالگرد در هر سورتی پرواز می تواند ۵ نفر نیرو را با تجهیزات اطفاء حریق جابجا و انتقال دهد که می تواند کمک شایانی به مهار آتش سوزی های جنگلها کند.

وی با بیان اینکه دنبال هستیم که تجهیزات و امکانات اطفاء حریق استان را افزایش دهیم، ادامه داد: در سال جاری ۷۶ دستگاه دمنده برای استان خریداری شده که تاکنون ۵۰ دستگاه وارد استان شده و مابقی نیز طی این هفته به استان ارسال می شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین سازمان جنگل‌های کشور علاوه بر این موارد ۲۰ دستگاه دمنده برای اطفاء حریق برای استان ارسال خواهد کرد.

گفتنی است که «البرز زارعی» کوهنورد طبیعت دوست استان کهگیلویه و ‏بویراحمدی که در آتش سوزی‌های اخیر جنگل‌ها و مراتع گچساران جان خود را از دست داده ‏است.


شما به انتهای مطلب ‘تامین تجهیزات اطفاء حریق و بالگرد برای مهار آتش سوزی در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد’ رسیده اید.

منبع
این مطلب به نقل از ایسنا در بخش محیط زیست حامیان اچ اس ای منتشر شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا