اخبار ایمنی و حوادثایمنی و حوادث

تداوم قطع راه ارتباطی ۳۵ روستای قصرقند از نیمه دوم تیر تاکنون

تداوم قطع راه ارتباطی ۳۵ روستای قصرقند از نیمه دوم تیر تاکنون

تداوم قطع راه ارتباطی ۳۵ روستای قصرقند از نیمه دوم تیر تاکنون

خلاصه خبر : /سیستان و بلوچستان بارش های فصلی مونسون در جنوب سیستان و بلوچستان و طغیان رودخانه کاجو در قصرقند راه ارتباطی ۳۵ روستای شهرستان را قطع کرده است.

از این ۳۵ روستا  23 روستا با ۶۰۰۰ نفر جمعیت در بالادست این رودخانه و۱۲روستا با ۹۰۰۰ نفردر پایین دست قصرقند قرار دارند

هنگام طغیان رودخانه کاجو، ۲۳ روستای بالادست هیچ گونه راه دسترسی به دیگر مناطق را ندارند چون تنها راه ارتباطی آنان از بستر رودخانه می گذرد. اما شراط روستاهای پایین دست بهتر است فقط ساخت یک پل در روستای حمیری می تواند این مشکل را حل کند که مسئولان می گویند برای ساخت این پل اعتبار بالایی لازم است.

اما بیشترین مشکل را هنگام طغیان رودخانه کاجو ساکنان بالادست دارند؛ از آغاز فعالیت سامانه بارشی مونسون در نیمه دوم تیرماه تاکنون هیچ گونه ارتباطی با مرکر شهرستان ندارند.

 تنها راه رفع این مشکل احداث جاده از مسیر کوهستانی این رودخانه است که تاکنون ۱۶ کیلومتر آن جاده سازی شده و۴۰ کیلومتر دیگر هنوز باقی،مانده است. اعتبار پیش بینی شده برای احداث این جاده، ۹۰ میلیارد تومان بر آورد شده است  که نیاز به تامین اعتبار ملی دارد.

رودخانه کاجو در جنوب سیستان و بلوچستان، شاهرگ حیاتی شهرستان قصرقند است که به برکت بارندگی های مونسون در مسیر حرکت خود موجب پر آب شدن منابع آبی، احیاء قنات ها و آبیاری زمین های کشاورزی شده است.

آغاز امداد رسانی به سیل زدگان قصرقند

فرماندار شهرستان قصر قند سیستان وبلوچستان در گفت وگو با افزود: پس از فروکش کردن آب رودخانه کاجو کار امداد رسانی به ساکنان بالادست این رودخانه آغاز شده است.

رحیم بخش پاک اندیش اظهار کرد: این کمک ها به همت هلال احمر، بنیاد علوی و ناحیه مقاومت بسبج سپاه قصرقند صورت گرفته است.

تاکنون ۵۰۰۰ بسته معیشتی توسط نیروهای امدادی در بین سیل زدگان توزیع شده است .

فرماندار شهرستان قصرقند افزود: این بسته ها شامل، برنج، روغن، ماکارونی، کنسرو لوبیا و عدس است که بوسیله ماشین های کمک دار به مناطق سیل زده شهرستان قصرقند ارسال شده است.


شما به انتهای مطلب ‘تداوم قطع راه ارتباطی ۳۵ روستای قصرقند از نیمه دوم تیر تاکنون’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش ایمنی و حوادث سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا