اخبار بهداشت و سلامت

در حال عبور از یک پاندمی هستیم /هیچ جای کشور خطر انتقال بیماری صفر نیست

در حال عبور از یک پاندمی هستیم /هیچ جای کشور خطر انتقال بیماری صفر نیست

در حال عبور از یک پاندمی هستیم /هیچ جای کشور خطر انتقال بیماری صفر نیست

خلاصه خبر : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر می گوید با توجه به اینکه ما در حال عبور از یک پاندمی هستیم، تقریبا در هیچ جای کشور خطر انتقال بیماری صفر نیست. بنابراین انتظار می رود که در همه شهرستان ها تمامی توصیه های بهداشتی از جمله پرهیز از مسافرت های غیر ضروری و حضوردرتجمعات رعایت گردد.

عبدالمحمد خواجه ئیان در گفت وگو با مطرح کرد: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۴ شهرستان در سراسر کشور تغییر وضعیت داشته اند که از میان آنها شهرستان‌های کنگان، دیلم، گناوه و بوشهر نیز به رنگ‌ نارنجی درآمده اند.

وی در خصوص تغییر رنگ بندی ها به صورت هفتگی افزود: رنگ بندی بر اساس آخرین وضعیت شیوع بیماری در یک شهرستان انجام می شود و کلیاتی را درباره خطر انتقال بیماری در شرایط فعلی نشان می دهد و باید به این نکته توجه کرد که وضعیت بهتر در هر شهرستان، نتیجه رعایت اصول بهداشتی توسط مردم آنجا است و با تغییر رفتار بهداشتی مثل انجام مسافرت های غیر ضروری و یا برگزاری دورهمی ها به سرعت این وضعیت عوض خواهد شد. 

این مسئول بیان کرد: با توجه به اینکه ما در حال عبور از یک پاندمی هستیم، تقریبا در هیچ جای کشور خطر انتقال بیماری صفر نیست. بنابراین انتظار می رود که درهمه شهرستان ها تمامی توصیه های بهداشتی از جمله پرهیز از مسافرت های غیر ضروری و حضوردرتجمعات رعایت گردد تا مناطق با شیوع کمتر بتوانند وضعیت خوب خود را حفظ کنند و شهرستان های با وضعیت بدتر تغییرات لازم را ایجاد کرده و به سمت بهبودی پیش روند.

شناسایی گونه های جهش یافته کووید۱۹ در استان بوشهر

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر در مورد مبتلایان جدید به ویروس کووید۱۹ گفت: تعداد موارد شناسایی شده بیماری در ۷ روز اخیر از ۴۸۳ نفر به ۵۵۲ مورد افزایش داشته که رشد ۱۲.۵ درصدی این بیماری در استان را نشان می دهد و البته این روند صعودی چند هفته است که شروع شده و کماکان ادامه دارد. 

خواجه ئیان بیان کرد: تعداد موارد فوت بیمار کووید۱۹ نیز از ۵ مورد در هفته در سوم اسفندماه، به ۷ مورد در هفته آخر سال افزایش یافت.

 


شما به انتهای مطلب ‘در حال عبور از یک پاندمی هستیم /هیچ جای کشور خطر انتقال بیماری صفر نیست’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش بهداشت و سلامت سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا