اخبار ایمنی و حوادثایمنی و حوادث

دستگیری ۱۰۷ متخلف شکار و صید در بوشهر

 

دستگیری ۱۰۷ متخلف شکار و صید در بوشهر

دستگیری ۱۰۷ متخلف شکار و صید در بوشهر

خلاصه خبر : تعداد ۱۰۷ نفر از متخلفین شکار و صید توسط یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر دستگیر شدند.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این باره بیان کرد: یکی از مهمترین مکان های زنده گیری پرندگان شکاری در معرض خطر انقراض همچون شاهین، بحری و بالابان توسط محیط بانان این اداره کل شناسایی و مورد تخریب قرار گرفت. 

سیداحسان موسوی در تکمیل این خبر اضافه کرد: در پی رصد و پایش مناطق کوخه نشینی در سطح استان بوشهر برای صید و زنده گیری پرندگان شکاری یکی از نقاط مهم این تخلف که بر روی ارتفاعات منطقه شکارممنوع کوه مند معروف به دالپری قرار دارد شناسایی و مورد تخریب قرار گرفت.

وی عنوان کرد: برای رسیدن به مکان مورد نظر مسافتی در حدود ۴ ساعت پیاده روی مورد نیاز بود که این مهم توسط محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر صورت گرفت که در این راستا ۴ فرد متخلف همراه با ادوات صید و زنده گیری پرندگان شکاری شامل پرندگان دلیجه، قمری و بلبل کشف و ضبط گردیدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: بعد از تنظیم صورتجلسه متخلفین جهت رسیدگی به تخلفاتشان به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

این مسئول ادامه داد: طبیعت نیاز به حمایت عمومی مردم دارد و بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حفظ محیط زیست وظیفه ای است همگانی که برعهده عموم مردم گذاشته شده است.

موسهمشهریان گرامی و دوستداران طبیعت می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف گزارشات خود را به نزدیکترین اداره یا پاسگاه محیط بانی اطلاع داده و یا با شماره تلفن ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند. یگان حفاظت محیط زیست این آمادگی را دارد که به صورت قاطع با متخلفان زیست محیطی برخورد نماید. 

 


 

شما به انتهای مطلب ‘دستگیری ۱۰۷ متخلف شکار و صید در بوشهر ‘ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش ایمنی و حوادث سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا