اخبار بهداشت و سلامت

رئیس علوم پزشکی اراک: نگران ۱۰ روز آینده هستیم

رئیس علوم پزشکی اراک: نگران ۱۰ روز آینده هستیم

رئیس علوم پزشکی اراک: نگران 10 روز آینده هستیم

خلاصه خبر : رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نگران وضعیت استان مرکزی طی ۱۰ روز آینده برای پیک مجدد شیوع کرونا ویروس هستیم.

دکتر سیدمحمد جمالیان در گفتگوی تلفنی با سیمای استان مرکزی، ضمن تشریح آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان مرکزی، با اشاره به نگرانی موجود در خصوص تشدید شیوع کرونا در نتیجه سفرهای تعطیلات اخیر اظهار کرد: براساس آماری که وزارت راه و شهرسازی منتشر کرده، استان مرکزی دومین استان کشور در میزان ثبت ورودی و خروجی سفرهای تعطیلات اخیر شناخته شده است که این موضوع برای استان نگران کننده است.

احتمال می‌رود که در ۱۰ روز آینده استان مرکزی با پیک و بحران مجددی در آمار بالای مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ مواجه شود.

رئیس علوم پزشکی اراک به آغاز سال تحصیلی جدید مدارس از ۱۵ شهریورماه اشاره کرد و افزود: با بازگشایی مدارس به صورت مجازی یا غیرمجازی انتظار می‌رود که شهروندان از ترددهای غیرضروری اجتناب کرده و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را همچنان جدی بگیرند تا کادر درمانی استان با بحران جدی و پیک مراجعه مبتلایان روبرو نشوند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم اکنون شهرهای اراک، دلیجان، ساوه، فراهان و کمیجان در وضعیت قرمز ویروس کرونا قرار دارند و شهرهای محلات، خمین، آشتیان نارنجی و بقیه شهرهای استان مرکزی در وضعیت زرد هستند.

همچنین بر اساس آخرین آمار اعلام شده، تعداد مبتلایان در استان مرکزی به ۹۹۰۶ نفر رسیده و مجموع فوتی ها به ۳۹۵ نفر افزایش یافته است.


شما به انتهای مطلب ‘رئیس علوم پزشکی اراک: نگران ۱۰ روز آینده هستیم’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش بهداشت و سلامت سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا