اخبار محیط زیستی

لزوم بهره‌گیری از توانمندی‌های سازمان جغرافیایی برای غلبه بر بحران‌های زیست محیطی پایتخت

لزوم بهره‌گیری از توانمندی‌های سازمان جغرافیایی برای غلبه بر بحران‌های زیست محیطی پایتخت

لزوم بهره‌گیری از توانمندی‌های سازمان جغرافیایی برای غلبه بر بحران‌های زیست محیطی پایتخت

خلاصه خبر : معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران بر لزوم بهره‌گیری از توانمندی‌های سازمان جغرافیایی برای غلبه بر بحران‌های زیست محیطی پایتخت تاکید کرد.

، عبدالرضا چراغعلی، در بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: برخی از سازمان‌ها در کشور اقدامات درخشان و خوبی داشته و دارند، اما متاسفانه بهره‌ی لازم از ظرفیت‌های آن‌ها برده نمی‌شود که سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح از جمله این سازمان‌هاست؛ سازمانی که در طول دوران قریب به ۱۰۰ ساله‌ی فعالیت خود اطلاعات ارزنده‌ای را پردازش و برای بهره‌برداری در اختیار جامعه علمی و دانشگاهی و همچنین دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی قرار داده است.

امروز اما وقت آن رسیده که از ظرفیت‌ها و دستاوردهای سازمان جغرافیایی در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری و روستایی، حفاظت از محیط زیست و اراضی و منابع ملی و طبیعی، گردشگری، هواشناسی و … به نحو شایسته‌تری استفاده کرد. وی با اشاره به اینکه نباید وضعیت تعدادی از خیابان‌های مرکز شهر را ملاک ارزیابی وضعیت کلی استان تهران قرار داد، افزود: علیرغم تصورات موجود تلقی بنده این است که تهران استانی کمتر توسعه یافته است که با چالش‌های اساسی در حوزه‌های مختلف مواجه است که شاید بحران های زیست محیطی از جدی‌ترین آنها باشد.

برای غلبه بر این بحران‌ها چاره‌ای جز رصد مستمر و پایش مداوم اطلاعات مکانی عرصه‌ها و مناطق مورد نظر نیست، تا بلکه بتوان اقدامات پیشگیرانه‌ی لازم را در زمان مناسب به عمل آورد. معاون استاندار تهران ضمن اعلام آمادگی حوزه معاونت عمرانی استانداری تهران و شهرداری‌های استان برای استفاده از توانمندی‌های سازمان جغرافیایی در تشکیل یک مرکز رصد و پایش، گفت: ثبت تغییرات و تحولات در عرصه‌های ملی و حفاظت شده، حریم رودخانه‌ها و سدها، کالبد شهرها و روستاها و همچنین رصد آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی از جمله خدماتی است که می‌توان از این مرکز گرفت،لذا پس از بازدید و جلسه امروز که به منزله‌ی یک توافق اولیه است، سایر جزئیات در نشست‌های تخصصی‌تر پیگیری خواهند شد.


شما به انتهای مطلب ‘لزوم بهره‌گیری از توانمندی‌های سازمان جغرافیایی برای غلبه بر بحران‌های زیست محیطی پایتخت’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش محیط زیست و طبیعت سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا