اخبار ایمنی و حوادثایمنی و حوادث

مجوزی برای تردد نمایندگان در خطوط ویژه نداریم

مجوزی برای تردد نمایندگان در خطوط ویژه نداریم

مجوزی برای تردد نمایندگان در خطوط ویژه نداریم

خلاصه خبر : رییس پلیس راهور تهران گفت: خبر مجوز تردد در خطوط ویژه برای نمایندگان برای سال ٩٧ بود و مجوزی برای تردد نمایندگان در خطوط ویژه نداریم.

سردار حمیدی در گفت و گو با در پاسخ به اینکه آیا مجوز تردد در خط ویژه به نمایندگان مجلس داده شده است یا خیر گفت: بنده در چند رسانه این را دیدم که بعدا در همان جا هم تکذیب شد.   این خبر مربوط به سال ٩٧ بود که درخواستی در آن مقطع انجام شد و اقدامی نیز صورت نگرفت، در حال حاضر نه درخواستی وجود دارد و نه مجوزی صادر شده است.  

وی در ادامه درباره رانندگان پرخطر نیز گفت: یک گروه رانندگان پرخطر داریم که قوانین و ضوابط موجود برای آن ها بازدارنده نیست و همچنان به تخلفات خود ادامه می دهند. رانندگانی که سرعت های بالا را در دستورکار خود قرار دادند و در محل هایی که فکر میکنند امکان افزایش سرعت وجود دارد با سرعت های سرسام آور جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.

٢٣ درصد از تصادفات منجر به فوت را این گروه تشکیل می دهند.  قوانین موجود می گوید که ٢٠٠ هزار تومان جریمه و ١٠ نمره منفی برای رانندگان شخصی، ١۵ نمره منفی برای رانندگان حمل و نقل عمومی، عملا اگر این بازدارنده بود تا به حال نباید کسی مرتکب همچین تخلفی می شد.

سردار حمیدی افزود: بر همین اساس با مراجع قضایی و دادستان محترم هماهنگ کردیم و مجوز گرفتیم و در قالب یک کار قرارگاهی، یعنی حضور ٢۴ ساعته و هماهنگی با بخش های قضایی، رانندگانی که ابتدا مرتکب تخلف می شوند را احضار می کنیم و می آیند در مجموعه پلیس و سوابقشان به عنوان اولین تخلف و آموزشی که دیدند در سامانه های ما ثبت می شود اما اگر تکرار شد پرونده تشکیل می شود و مرجع قضایی و در آنجا مجازات های سنگین تر اعمال می شود. در ادامه نیز در چند روز آینده برای این دسته از رانندگان انشالله حتی انجام تست روان را در دستورکار داریم یعنی قطعا کسی که تخلفات اینچنینی مرتکب می شود و جامعه را نمی بیند یک مشکل روحی و روانی دارد که در جای خود برای آن کار خواهیم کرد.


شما به انتهای مطلب ‘مجوزی برای تردد نمایندگان در خطوط ویژه نداریم’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش ایمنی و حوادث سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا