اخبار محیط زیستی

منابع طبیعی قزوین با ۵ درصد پروژه «اوان» موافقت کرده است

منابع طبیعی قزوین با ۵ درصد پروژه «اوان» موافقت کرده است

منابع طبیعی قزوین با ۵ درصد پروژه «اوان» موافقت کرده است

خلاصه خبر : /قزوین مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: منابع طبیعی به توسعه پایدار دریاچه اوان می‌اندیشد، مسئولان پروژه سرمایه‌گذاری درخواست زمینی به وسعت ۱۵۰ هکتار داشتند اما تنها با ۵ هکتار آن موافقت کردیم، درواقع ما با کمتر از ۵ درصد پروژه موافقت خود را اعلام کردیم.

علیرضا قاسم‌زاده در گفت‌وگو با بیان کرد: در جلسه‌ای که در دفتر لطف‌الله سیاهکالی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز برگزار شد بخشی از نمایندگان مردم منطقه و سرمایه‌گذار حضور پیدا کردند و به تفاهم خوبی رسیدند، طی این جلسه مقرر شد کارگروهی برای رسیدگی به مشکلات پروژه سرمایه‌گذاری تشکیل شود.

منابع طبیعی به توسعه پایدار دریاچه اوان می‌اندیشد، مسئولان پروژه سرمایه‌گذاری درخواست زمینی به وسعت ۱۵۰ هکتار داشتند اما تنها با ۵ هکتار آن موافقت کردیم، درواقع ما با کمتر از ۵ درصد پروژه موافقت خود را اعلام کردیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اظهار کرد: در طرح ارسالی می‌خواستند طرح گردشگری را در ۱۵۰ هکتار اجرا کنند اما با توجه به در نظر گرفتن اراضی رانشی، اراضی شیب‌دار و سایر موارد تنها ۵ هکتار را به پروژه اختصاص دادیم، توجه داشته باشید که دبیرخانه واگذاری اراضی ملی دولتی امور اراضی است و ما صرفاً ازلحاظ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها موضوع را بررسی می‌کنیم.

وی یادآور شد: استعلام پیوست زیست‌محیطی پروژه باید از اداره کل حفاظت محیط‌ زیست گرفته شود؛ باقی بررسی‌ها نیز توسط حفاظت محیط‌زیست در حال انجام است؛ اعداد و ارقام پوشش گیاهی موجود در ۵ هکتار در حدی است که اجازه واگذاری داده شود.

قاسم‌زاده بیان کرد: ۵ هکتار مربوط به طرح گردشگری و باهدف کمک به رونق گردشگری واگذارشده است و هیچ تأثیری در حجم آب دریاچه اوان نمی‌گذارد، اگر قرار باشد فاز بعدی پروژه نیز اتفاق بیفتد شرایط مجدداً کارشناسی می‌شود.


شما به انتهای مطلب ‘منابع طبیعی قزوین با ۵ درصد پروژه «اوان» موافقت کرده است’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش محیط زیست و طبیعت سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا