اخبار بهداشت و سلامت

نگرانی سیستم سلامت ژاپن از افزایش شدید مبتلایان به کرونا

نگرانی سیستم سلامت ژاپن از افزایش شدید مبتلایان به کرونا

نگرانی سیستم سلامت ژاپن از افزایش شدید مبتلایان به کرونا

خلاصه خبر : با افزایش شدید موارد ابتلا به کروناویروس در ژاپن، کادر درمان این کشور نگران هستند که به دلیل کمبود تخت بیمارستانی به ویژه در شهرهای بزرگT نظام سلامت به زودی به مرحله فروپاشی برسد.

، در هفته های اخیر همزمان با افزایش آمار بیماران بدحال کرونایی تعداد تخت های بیمارستانی بیشتری در اشغال این بیماران در آمده است و کادر درمان ژاپن را نگران کرده که در صورت ادامه این روند، قادر نباشند به بیماران خدمات ارائه دهند.

با این وجود دولت ژاپن تصمیم گرفته است تا به ایجاد تعادل بین حفاظت از جان مردم و اقتصاد ادامه دهد. در این شرایط فعالیت های اجتماعی و اقتصادی در حالی ادامه پیدا می کند که برای جلوگیری از شیوع بیماری تنفسی کووید-۱۹ نیز تلاش شود و این درصورتی است که متخصصان مردم را به احتیاط شدید توصیه کرده‌اند.

وضعیت اشغال تخت های بیمارستانی در توکیو وخیم است اما نگرانی فقط به پایتخت محدود نمی شود و در برخی مناطق دیگر نیز میزان اشغال تختهای بیمارستانی بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته و برخی از متخصصان پزشکی موج سوم بیماری در این کشور را اعلام کرده‌اند.

به گزارش ژاپن تودی، انجمن پزشکی توکیو اعلام کرده است: فشار وارد شده روی مراکز خدمات پزشکی افزایش پیدا می کند چرا که بیماران برای مدت طولانی در بیمارستان بستری می شوند و نیاز فوری به تخت های بیمارستانی بیشتر وجود دارد.


شما به انتهای مطلب ‘نگرانی سیستم سلامت ژاپن از افزایش شدید مبتلایان به کرونا’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش بهداشت و سلامت سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا