اخبار بهداشت و سلامت

نیمی از اروپایی ها به مشکلات یا بیماریهای پوستی دچار هستند

نیمی از اروپایی ها به مشکلات یا بیماریهای پوستی دچار هستند

نیمی از اروپایی ها به مشکلات یا بیماریهای پوستی دچار هستند

خلاصه خبر : نتایج یک بررسی تازه نشان می دهد: تقریبا نیمی از مردم اروپا به مشکلات یا بیماریهای پوستی دچار هستند.

، نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد: تقریبا نیمی از مجموع جمعیت عمومی اروپا (۴۷.۹) که بیش از ۱۸ سال سن دارند طی ۱۲ ماه گذشته حداقل ابتلا به یک بیماری یا عارضه پوستی را گزارش کرده اند.

این مطالعه در نوع خود بزرگترین مطالعه ای است که در اروپا انجام شده است. در حال حاضر اطلاعات مربوط به ۴۴ هزار و ۶۸۹ بزرگسال از ۲۷ کشور اروپایی از جمله تمامی کشورهای اتحادیه اروپا و انگلیس، نروژ و سوئیس جمع آوری شده است.

یافته های اولیه نشان می دهد که در بین ۲۱ هزار و ۴۰۱ نفر از مجموع جمعیت مطالعه شده، ۴۷.۹ درصد افراد ۱۸ ساله یا بالاتر ابتلا به حداقل یک بیماری پوستی را گزارش کرده اند. همچنین به طور متوسط این افراد ابتلا به دو بیماری پوستی را گزارش کرده اند.

بعلاوه تطابق دادن این ارقام با کل جمعیت ۴۰۸ میلیون نفری از افراد ۱۸ سال به بالا در کشورهای مورد بررسی نشان می دهد که بیش از ۱۹۵ میلیون نفر از بزرگسالان در اروپا حداقل ابتلا به یک بیماری پوستی را گزارش کرده اند.

به نقل از مدیکال اکسپرس، شایع ترین بیماری های پوستی در بین افراد مطالعه شده، عفونت قارچی پوست است که تقریبا از هر ۱۰ نفر یک نفر (۹.۰۷) به آن مبتلا می شوند. درماتیت آتوپیک (اگزما)، آلوپسی (ریزش مو) و آکنه از دیگر بیماریهای شایع هستند.


شما به انتهای مطلب ‘نیمی از اروپایی ها به مشکلات یا بیماریهای پوستی دچار هستند’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش بهداشت و سلامت سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا