اخبار ایمنی و حوادثایمنی و حوادث

هشدارهای سامانه‌های زلزله، سیل و یخبندان تهران به مردم هم داده شود

هشدارهای سامانه‌های زلزله، سیل و یخبندان تهران به مردم هم داده شود

هشدارهای سامانه‌های زلزله، سیل و یخبندان تهران به مردم هم داده شود

خلاصه خبر : رییس سازمان مدیریت بحران کشور خواستار اطلاع‌ دادن هشدارهای ارائه شده از سوی سامانه‌های هشدار سریع تهران به مردم شد.

، اسماعیل نجار در مراسم رونمایی و بهره برداری از سامانه هشدار سریع زلزله، فاز دوم سامانه پیش بینی و هشدار سیل و سامانه پیش بینی یخبندان در شهر تهران  که پیش از ظهر امروز در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، گفت:  در تهران به جز  در موضوع ساخت و سازها که مشکل همیشگی و سال‌های مختلف است، اقدامات خوبی در حوزه مدیریت بحران انجام شده است که جای تقدیر و تشکر دارد، اما باید توجه داشته باشیم که هرچقدر در برابر زلزله و دیگر مخاطرات نظیر سیل و … آمادگی‌مان را ارتقاء دهیم، بازهم کم است و باید بهتر شد. 

وی از تدقیق گسل های شهر تهران خبر داد و گفت: این موضوع در شورای عالی شهرسازی و معماری نیز بررسی و تدقیق شد که اقدام بسیار مهم و ارزشمندی است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه به موضوع سیل اشاره کرد و گفت: بعد از زلزله، بحث دوم ما در تهران سیل است.  با تغییرات جوی که در دنیا و درپی آن در ایران  وتهران نیز شاهد آن هستیم باید آمادگی خود را در برابر مخاطرات سیل نظیر آنچه که چند سال پیش در حادثه مترو شاهد آن بودیم، ارتقا دهیم. مساله بارش برف سنگین و یخبندان هم جزو همین موارد است. 

نجار ادامه داد: لازم است از علم و توانایی های علمی که در دنیا مورد استفاده قرار گرفته، بهره بگیریم  و با تمام توان در جهت کاهش هزینه ها و خسارات جانی و مالی مردم گام اساسی برداریم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در عین حال تاکید کرد که لازم است از نگاه بخشی نگری خارج شویم و تمام سازمان ها از دیتاها و اطلاعات یکدیگر برای کاهش خسارت جانی و مالی استفاده کنند، در آن صورت می توان امیدوار بود که بتوان با برنامه ریزی و هماهنگی صورت گرفته مشکلات را حل و فصل کرد و آمادگی را ارتقا داد.

نجار در خاتمه به فعالیت سامانه های هشداری نیز اشاره کرد و گفت: اطلاعات و هشدار به مردم نیز باید ارائه شود و این موضوع در کاهش خسارات بسیار حائز اهمیت است. لازم است در هماهنگی با وزارت ارتباطات و از طریق تلفن همراه شرایطی فراهم شود تا اطلاعات هشداری این سامانه ها در اختیار مردم نیز قرار بگیرد و آنها بتوانند خودشان را از مخاطرات نجات دهند.

 


شما به انتهای مطلب ‘هشدارهای سامانه‌های زلزله، سیل و یخبندان تهران به مردم هم داده شود’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش ایمنی و حوادث سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا