اخبار بهداشت و سلامت

هیچ منبع علمی، تاثیر مخدرها برای درمان کرونا را تایید نکرده است

هیچ منبع علمی، تاثیر مخدرها برای درمان کرونا را تایید نکرده است

هیچ منبع علمی، تاثیر مخدرها برای درمان کرونا را تایید نکرده است

خلاصه خبر : معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای عموم توصیه نمی‌شود.

دکتر محسن اسدبیگی در گفت‌وگو با اظهار کرد: تزریق واکسن <a href='https://hsefans.ir/tag/آنفلوآنزا‘ target=’_blank’>آنفلوآنزا برای افراد در معرض خطر همچون بیماران خاص، دیالیزی، تنفسی و قلبی و عروقی توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه تزریق این واکسن برای عموم توصیه نمی‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر این واکسن در داروخانه‌های استان موجود بوده و قیمت آن بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است.

اسدبیگی بیان کرد: افرادی که دچار عفونت هستند نباید واکسن کرونا ویروس را تزریق کنند بلکه باید دو ماه از بیماری آنان بگذرد و سپس اقدام به تزریق واکسن کنند.

وی با تاکید براینکه مصرف خودسرانه دارو هیچ تاثیری در درمان کرونا ویروس ندارد، اضافه کرد: مردم برای مصرف دارو با پزشک مشورت کنند نه فضای مجازی، چراکه فضای مجازی ناامن است و توصیه به استفاده دارو از طریق فضای مجازی مسمومیت و عوارض دارویی را برای مصرف کننده ایجاد خواهد کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه نوع، مقدار و میزان دز دارو بسیار مهم است، بیان کرد: در این برهه رسانه‌های محلی می‌توانند در آگاهی‌بخشی مردم بسیار موثر باشند.

اسدبیگی گفت: تجویز و مصرف منطقی دارو برای درمان کرونا ویروس ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی در خصوص مصرف مخدر که از سوی افراد برای درمان کرونا ویروس توصیه می‌کنند واکنش نشان داد و تصریح کرد: مخدرها برای درمان کرونا خوب نیست و حتی اثر منفی دارد و هیچ منبع علمی، تاثیر مخدرها برای درمان کرونا را تایید نکرده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: مخدرها نوعی مسکن هستند، هنگامی‌که درد بیمار با یک <a href='https://hsefans.ir/tag/استامینوفن‘ target=’_blank’>استامینوفن ساده تسکین می‌یابد چرا باید به سمت مخدرها بروند و دچار اعتیاد شوند.

اسدبیگی بیان کرد: متاسفانه در این دوران کرونایی شاهد سوء مصرف الکل در جامعه هستیم، در ابتدای امسال تاکنون ۸۸۵ مورد مسمویت با داروهای اعتیادآور و الکل به بیمارستان‌های استان گزارش شده است.

وی به یک نمونه سوءمصرف از الکل اشاره و بیان کرد: مسمومیت با متانول(الکل صنعتی) سبب کوری، از کارافتادن کلیه‌ها و در نهایت مرگ می‌شود.


شما به انتهای مطلب ‘هیچ منبع علمی، تاثیر مخدرها برای درمان کرونا را تایید نکرده است’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش بهداشت و سلامت سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا