اخبار محیط زیستی

هیچ گونه انفجاری برای استخراج در این معدن صورت نگرفته است

هیچ گونه انفجاری برای استخراج در این معدن صورت نگرفته است

هیچ گونه انفجاری برای استخراج در این معدن صورت نگرفته است

خلاصه خبر : بهره‌بردار معدن سکوره شرقی و غربی شهرستان چگنی گفت: هیچ گونه انفجاری برای استخراج در این معدن صورت نگرفته است.

نصیر بهرامی در گفت‌وگو با اظهار کرد: در این معدن هیچ‌گونه انفجاری برای استخراج انجام نشده و این موضوع ممنوع است.

هرگونه انفجاری در معدن صورت گیرد خسارت زیادی برای بهره‌بردار ایجاد خواهد کرد و هیچ بهره‌برداری این کار را دوست ندارد.

بهرامی یادآور شد: هزینه زیادی شده تا پس از شش ماه استخراج شود و با انفجار سنگ متلاشی شده و تبدیل به ضایعات می‌شود.

این بهره‌بردار معدن سکوره شرقی و غربی شهرستان چگنی افزود: چند وقت پیش شایعه‌ای مبنی بر ایجاد انفجار در این معدن در جراید و خبرگزاری‌ها منتشر شد که این موضوع اصلا صحت ندارد و کارشناسان رسمی دادگستری در بازدیدهایی که انجام دادند اعلام کردند هیچ‌گونه انفجاری صورت نگرفته است.

بهرامی با بیان اینکه سنگ این معدن با دستگاه استخراج می‌شود، اضافه کرد: مهندسین ناظر سازمان صمت از این معدن نیز بازدید داشتند و اعلام کردند هیچ‌گونه انفجاری صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: در این مجموعه به صورت مستقیم ۵۰ نفر مشغول به کار هستند و تا فرآوری سنگ به طور غیرمستقیم ۲۰۰۰ نفر از این معدن ارتزاق می‌کنند.

این بهره‌بردار معدن سکوره شرقی و غربی شهرستان چگنی با بیان اینکه سنگی که از این مجموعه استخراج می‌شود گوهره است، ادامه داد: در حال حاضر لرستان در تولید سنگ گوهره رتبه دوم کشور را دارد.

بهرامی با تاکید براینکه مجموعه معدن سکوره شرقی و غربی شهرستان چگنی دوستدار محیط زیست هستند، خاطرنشان کرد: آماده هرگونه همکاری در راستای صیانت از گونه‌های گیاهی و جانوری در منطقه با محیط زیست استان هستیم و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم شد.

وی بیان کرد: طبق قانون معادن کشور ۱۲ درصد حقوق دولتی از بهره مالکانه معدن باید به محل همان معدنکاوی جهت ایجاد پوشش گیاهی و جبران خسارات ناشی از فعالیت معدنی اختصاص داده شود.

این بهره‌بردار معدن سکوره شرقی و غربی شهرستان چگنی با بیان اینکه این معدن در منطقه حفاظت شده محیط زیست نیست، گفت: دادگاه بهره بردار قبلی که در این منطقه به مساحت ۱۷۵۵ مترمربع فعالیت معدنی داشته را جریمه کرده است.

بهرامی تصریح کرد: استخراج از معدن در چارچوب پروانه بهره‌برداری انجام می‌شود که براساس این پروانه ضلع و چارچوب مشخص است و هر ماه چندین بار مهندسین ناظر از این مجموعه بازدید می‌کنند و مسئول فنی هر روز در داخل معدن حضور دارند.

وی از زحمات رئیس صمت استان بابت حمایت‌ها و پیگیری‌ها تقدیر و تشکر کرد و گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری از همه مسئولین و دستگاه‌های اجرایی استان از بخش تولید انتظار حمایت داریم.


شما به انتهای مطلب ‘هیچ گونه انفجاری برای استخراج در این معدن صورت نگرفته است’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش محیط زیست و طبیعت سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا