اخبار محیط زیستی

وضعیت کانون گرد و غبار جنوب شرق اهواز نگران‌کننده است

وضعیت کانون گرد و غبار جنوب شرق اهواز نگران‌کننده است

وضعیت کانون گرد و غبار جنوب شرق اهواز نگران‌کننده است

خلاصه خبر : مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اشاره به خشکی تالاب‌های جنوب شرق اهواز گفت: چه آب باشد چه نباشد، حق‌آبه تالاب‌ها باید تامین شود.

سید محمدتقی سجادی در حاشیه بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان از کانون‌های فوق بحرانی گرد و غبار در جنوب شرق اهواز که امروز (۲۷ آبان‌ماه) انجام شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به مدیریت هرزآب در امیدیه، ماهشهر و هندیجان اظهار کرد: کانال پورشریفی در جنوب شرق اهواز ۶۲ کیلومتر طول و ۲۰ مترمکعب ظرفیت دارد. از این کانال حدود ۱۰ مترمکعب آب برای آب‌رسانی به نخیلات شادگان و ۲.۵ مترمکعب برای آب‌رسانی به کانون‌های گرد و غبار پیش‌بینی شده است.

، وی با اشاره به طرح‌های نهال‌کاری در کانون‌های بحرانی گرد و غبار جنوب شرق اهواز افزود: در این منطقه باید ۴۳ هزار هکتار نهال‌کاری انجام می‌شد که تاکنون تنها ۲۵ هزار هکتار نهال‌کاری انجام شده و مابقی کار انجام نشده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اشاره به بحران آبی تابستان گفت: از نیمه اسفندماه تا پایان مهرماه باید آبیاری نهال‌ها انجام می‌شد اما با توجه به اینکه امسال، یک سال بحرانی از نظر شرایط بی‌آبی بود شاید کمتر از دو ماه امکان برداشت آب وجود داشت و شاهد مشکلات فنی نیز در پمپاژ با توجه به پایین آمدن سطح آب رودخانه کارون بودیم.

دو تالاب منصوره و شریفه در جنوب شرق اهواز از نقاط بسیار حساس و منشاء گرد و غبار هستند؛ بستر این دو تالاب کامل خشک و وضعیت این کانون اکنون نگران‌کننده است.

سجادی با بیان اینکه این دو تالاب باید مرطوب‌سازی می‌شدند، گفت: چه بخواهیم چه نخواهیم کانون‌های گرد و غبار وجود دارند بنابراین باید حق‌آبه‌ای به منظور مدیریت این مساله در نظر گرفته و نهال‌کاری انجام شود. چه آب باشد چه نباشد، حق‌آبه تالاب‌ها باید تامین شود.


شما به انتهای مطلب ‘وضعیت کانون گرد و غبار جنوب شرق اهواز نگران‌کننده است ‘ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش محیط زیست و طبیعت سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا