اخبار محیط زیستی

پایان انتظار ۳ ساله بوشهری ها برای بازسازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا

پایان انتظار ۳ ساله بوشهری ها برای بازسازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا

پایان انتظار ۳ ساله بوشهری ها برای بازسازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا

خلاصه خبر : عملیات بازسازی و افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر بوشهر  پس از سه‎ سال به پایان رسید.

مدیرکل <a href='https://hsefans.ir/tag/حفاظت-محیط-زیست-استان-بوشهر‘ target=’_blank’>حفاظت محیط زیست استان بوشهر در آیین افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر بوشهر اظهار کرد: ایستگاه سنجش هوا در بوشهر با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی ایجاد سیستم‎‌های کنترل‎‌یابی بازسازی شده‌ است تا به مدیریت شهری کمک کند.

فرهاد قلی‌نژاد افزود: با افتتاح این مرکز عددهای کیفیت هوای بوشهر در سامانه جامع پایش هوای کشور ارائه خواهد شد زیرا در هر شهری ضروری است که کیفیت هوا و گازهای آلاینده سنجش شود.

وی با اشاره به اینکه در شهر بوشهر باید به روز و به لحظه ذرات گرد و غبار مورد رصد قرار گیرد بیان کرد: این ذرات و داده‌‎های مربوط به آن وضعیت هوا را از لحاظ هوای پاک، سالم و خطرناک برای گروه‏‌های حساس نشان می‌‏دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: این آمار و اطلاعات مبنایی برای اعلام وضعیت به شهروندان مبنی بر رعایت مسائل بهداشتی و حتی تعطیلات فعالیت‌ها در مدارس و مشاغل است که در بوشهر به دلیل خاموش بودن دستگاه پایش هوا در چند سال گذشته امکان لحاظ تصمیم‌‏گیری در این زمینه نبود.

قلی‌نژاد گفت: اکنون با فعال‌سازی دستگاه وضعیت هوا در بوشهر به روز از طریق مانیتور واقع در جوار میدان امام خمینی (ره) به شهروندان اطلاع رسانی می‌شود.

تا به امروز هفت شهر از شهرستان‏‌های ۱۰ گانه استان بوشهر مجهز به دستگاه پایش هوا شده‌اند که براساس برنامه تا پایان سال جاری سه شهرستان دیگر این استان نیز به این دستگاه مجهز می‌شوند.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر افزود: برای شهر بوشهر نصب دستگاه‌های گاز نیز در برنامه است تا از این طریق بتوان از ترکیبات نیترات و سولفور که در اثر ترافیک ایجاد می‎‏‌شوند داده‌گیری انجام و شهروندان از وضعیت هوا مطلع شوند.

قلی نژاد اظهار کرد: در شهر بوشهر شمار روزهای پاک هفته بسیار زیاد است زیرا این شهر هنوز درگیر مسائل ترافیکی نشده‌است ولی با این حال بهتر است که برای فضای محدود شهر بوشهر در معماری شهری و طراحی‌‎ها و جانمایی مساحت‎‌های فضای سبز دقت لازم انجام شود.

وی با گرامیداشت هفته محیط زیست تصریح کرد: محیط زیست به معنای زیستن است و هر جا که زیستن جریان دارد محیط زیست محسوب می‏‌شود.

قلی‎‌نژاد افزود: طبق اصل پنجاهم قانون اساسی حفظ محیط زیست یک وظیفه همگانی است و باید همگان نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

مسائل محیط زیستی یکی از ۳۰۰ وظیفه شهرداری ها 

شهردار بوشهر نیز در این آیین اظهار کرد: برای حفاظت از محیط زیست کره زمین بر اساس یک سری تعهداتی که کشورها در قالب تفاهم‌نامه‏‌های بین‌المللی متعهد شدند باید ساز و کاری فراهم کنند تا از آسیب رساندن به محیط زیست جلوگیری شود.

حسین صالحیان افزود: در همین راستا شهرداری‌ها نیز بیش از ۳۰۰ وظیفه دارند که یکی از این وظایف و رئوس برنامه‌های آن مسائل محیط زیستی است.

در بررسی سطح و جایگاه کشورها نیز یکی از آیتم‎‌های مدنظر بحث محیط زیست و اثرات زیست محیطی است.

شهردار بوشهر ادامه دارد: یکی از مزیت‌های مهم دستگاه یاد شده ارائه آمار و اطلاعات است که این ظرفیت به داشتن برنامه از سوی مدیریت شهری و پیشبرد هر چه بیشتر امور نیز کمک می‏‎‌کند.


شما به انتهای مطلب ‘پایان انتظار ۳ ساله بوشهری ها برای بازسازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش محیط زیست و طبیعت سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا