اخبار ایمنی و حوادثایمنی و حوادث

پایان عملیات جستجو در ارتفاعات شمال تهران با کشف اجساد ۱۱ نفر از کوهنوردان

پایان عملیات جستجو در ارتفاعات شمال تهران با کشف اجساد ۱۱ نفر از کوهنوردان

پایان عملیات جستجو در ارتفاعات شمال تهران با کشف اجساد ۱۱ نفر از کوهنوردان

خلاصه خبر : مدیرعامل هلال احمر استان تهران از پایان عملیات در ارتفاعات شمال تهران به دنبال حادثه برف و کولاک و سقوط بهمن در جمعه پنجم بهمن ماه خبر داد.

، مدیرعامل هلال‌احمر استان تهران گفت: پنج دیماه ۹۹، برف و کولاک و همینطور سقوط بهمن در ارتفاعات شمال پایتخت ۱۱ کوهنورد را به کام مرگ کشاند.

به محض وقوع حادثه، تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر شامل تیم واکنش سریع استان تهران و امدادگران شعبه شمیرانات به مناطق اعلام شده اعزام شدند که پس از ۳ روز عملیات جست‌وجو و نجات پیکر ۸ کوهنورد در کلکچال، ۲ نفر در دارآباد و یک نفر دیگر هم در آهار پیدا شد که در مجموع با کشف اجساد ۱۱ نفر از کوهنوردان در ارتفاعات شمال تهران، پایان عملیات یکشنبه ساعت ۱۵:۳۰ اعلام شد.

بنابر اعلام روابط عمومی هلال احمر، در این حادثه ۱۴ نفر نجات یافته و تعدادی از گم‌شده‌ها که خانواده‌هایشان از طریق شماره ۱۱۲ به جمعیت هلال‌احمر استان تهران اعلام مفقودی کرده بودند هم پیدا شده و به خانه برگشتند.

وی اعلام کرد: ۱۰۰ نیروی عملیاتی در قالب ۲۰ تیم کار جست‌وجو و نجات کوهنوردان را انجام دادند و تیم امداد هوایی هم با یک فروند بالگرد و انجام ۹ سورتی پرواز، تکمیل کننده عملیات جست‌وجو و نجات در ارتفاعات شمال تهران بود.


شما به انتهای مطلب ‘پایان عملیات جستجو در ارتفاعات شمال تهران با کشف اجساد ۱۱ نفر از کوهنوردان’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش ایمنی و حوادث سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا