اخبار محیط زیستی

پساب بیشتر کشتارگاه‌های استان مرکزی مشکل زیست‌محیطی دارد

پساب بیشتر کشتارگاه‌های استان مرکزی مشکل زیست‌محیطی دارد

پساب بیشتر کشتارگاه‌های استان مرکزی مشکل زیست‌محیطی دارد

خلاصه خبر : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: پساب بیشتر کشتارگاه های استان مرکزی مشکلات زیست محیطی دارند که این مسئله باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

رضا میرزایی روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی اموراجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی اظهار کرد: اکثر مناطق در استان مرکزی با مشکل کیفیت آب روبرو هستند و در کنار این مشکل، مسئله مدیریت پساب نیز از دیگر مشکلات استان است که باید اقدامات مناسب و مدیریت صحیحی در خصوص آن صورت گیرد.

روزانه ۲۴ هزار متر مکعب پساب واحدهای صنعتی در استان مرکزی به هدر می‌رود و متاسفانه برنامه‌ای برای بازچرخانی آن وجود ندارد.

میرزایی ادامه داد: در حال حاضر سیستم تصفیه فاضلاب در شهرهای اراک، مهاجران، تفرش، خمین، دلیجان، آشتیان، ساوه و محلات و دو روستای راونج شهرستان دلیجان و ابراهیم آباد اراک وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: در بسیاری از مناطق استان از پساب به طور مستقیم در آبیاری کشاورزی استفاده می‌شود که این مهم می‌تواند سبب ایجاد مشکلات زیست محیطی جدی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: پساب بیشتر کشتارگاه های استان مرکزی مشکلات زیست محیطی دارند که این مسئله باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی در خصوص آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اظهار کرد: نخستین مورد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ۳۰ آبان‌ماه امسال در منطقه تالاب میقان گزارش شد که از همان لحظه اقدامات لازم با تلاش محیط‌بانان در راستای مهار این بیماری در منطقه انجام شد.

میرزایی افزود: در حال حاضر با پایش صورت گرفته، در ۱۲ روز گذشته مورد جدیدی از این موضوع در تالاب میقان مشاهده نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در خصوص آلودگی ناشی از سوخت مازوت در نیروگاه شازند نیز گفت: دستور ریاست جمهوری عدم استفاده از مازوت در نیروگاه شازند است و اکنون خیلی از نیروگاه های کشور آلودگی را کنترل می‌کنند، اما در نیروگاه شازند در هنگام احداث، فیلتراسیون نصب نشده است‌.

میرزایی ادامه داد: در حال حاضر آلودگی هوا به دلیل وارونگی دماست و محیط زیست اجازه نداده نیروگاه بیشتر از سه مشعل مازوت استفاده کند که آن هم برابر با استانداردهای محیط زیست است، اما در مجموع، نظر ما بر عدم استفاده از مازوت است.


شما به انتهای مطلب ‘پساب بیشتر کشتارگاه‌های استان مرکزی مشکل زیست‌محیطی دارد’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش محیط زیست و طبیعت سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا