اخبار ایمنی و حوادثایمنی و حوادث

کاهش هدررفت هزینه ها با توسعه نظام جامع نرم افزاری خدمات سلامت

کاهش هدررفت هزینه ها با توسعه نظام جامع نرم افزاری خدمات سلامت

کاهش هدررفت هزینه ها با توسعه نظام جامع نرم افزاری خدمات سلامت

خلاصه خبر : جانشین مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح از بر خط شدن ۸۰ درصد از خدمات بیمه ای سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح خبر داد و توسعه نظام جامع نرم افزاری در حوزه خدمات سلامت را عامل پیشگیری از هدر رفت منابع مالی عنوان کرد.

دکتر “فرشاد نجفی پور” در آیین رونمایی از ” وب سرویس دستاوردهای نوین  دندان پزشکی” اظهارکرد: مسئله اصلی امروز نظام سلامت کشور ما این است که  متأسفانه در تشکیلات سلامت کشور ما آینده قابل پیش بینی نیست.

 جانشین مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح با اشاره به نقاط ضعف طرح تحول سلامت، تصریح کرد: این طرح با اصول و شیوه های علمی اقتصاد سلامت همخوانی ندارد.

بر اساس علم اقتصاد سلامت، پوشش همگانی بیمه سلامت در صورتی امکان پذیر است که بسته پایه را تسری و توسعه داده و منابعی که برای حوزه سلامت پیش بینی شده است از مسیر بیمه سلامت هزینه شود، در غیر این صورت  با هدر رفت این منابع مواجه خواهیم بود.

نجفی پور با انتقاد از ناکارآمدی بسته بیمه پایه در کشور تصریح کرد:  یکی از ضعف های بزرگ بسته بیمه پایه کشور، مورد غفلت قرار گرفتن و عدم پوشش همه خدمات دندانپزشکی است این در حالیست که خدمات دندانپزشکی نه به عنوان یک تقاضا از سوی گروه هدف بلکه به عنوان یک نیاز جدی مطرح است.

 جانشین مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح افزود: اگر بخواهیم برای گروه هدفمان، تأمین اجتماعی و امنیت خاطر ایجاد کنیم، ضرورت دارد در سه لایه  مدیریت فقر با نگاه حمایتی مدیریت نیازها با بیمه های دولتی و مدیریت تقاضاها با بیمه های اختیاری برنامه ریزی کنیم.

نجفی پور با بیان اینکه نیروهای مسلح در دهه های اخیر نیازهای سلامت گروه هدف خود را به نحوه مطلوب پوشش داده اند، اظهار کرد: مدیریت موفق نیازهای سلامت گروه هدف در گروی ارائه خدمات بیمه ای پایدار و بدون وابستگی به منابع دولتی است.

وی در ادامه توسعه نظام جامع نرم افزاری در حوزه سلامت را از ارکان مهم نظام سلامت ذکر کرد که نقش چشمگیری در کاهش هزینه ها، هدر رفت و سوء استفاده از منابع مالی دارد.

نجفی پور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد از خدمات بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح به صورت برخط ارائه می شود، خاطرنشان کرد: تا قبل از رایج شدن نظام برخط خدمات سلامت با بیش از ۳۰ درصد هدر رفت هزینه ها مواجه بودیم.

به گزارش پایگاه خبری پلیس جانشین مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح با قدردانی از دست اندرکاران و مجریان وب سرویس دستاوردهای نوین دندان پزشکی گفت: توسعه خدمات برخط به معنای ارائه خدمات پایدار و در حال توسعه است و این اطمینان را به بیمه شده می دهد که در زمان گرفتاری و نیاز، خدمات مطلوبی را از وکلای بیمه طرف قرارداد خود دریافت می کند.


شما به انتهای مطلب ‘کاهش هدررفت هزینه ها با توسعه نظام جامع نرم افزاری خدمات سلامت’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش ایمنی و حوادث سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا