اخبار بهداشت و سلامت

گلستان در وضعیت با ثبات شیوع کرونا

گلستان در وضعیت با ثبات شیوع کرونا

گلستان در وضعیت با ثبات شیوع کرونا

خلاصه خبر : /گلستان سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه با وجود میزان ابتلا و بستری رو به رشد گلستان در هفته های گذشته، در حال حاضر شاهد روند با ثباتی در استان هستیم. 

سیما سادات لاری امروز در دیدار با استاندار گلستان اظهار کرد: با وجود پیک سخت گلستان در اسفند ۹۸، عملکرد منسجم و هماهنگ در این استان باعث شد شدت پیک های بعدی بیماری کاهش یابد.

وی بیان کرد: ایجاد مرکز پاسخگویی در گلستان یکی از اقدامات ارزشمند بود و البته همه باید تلاش کنیم مدت زمان شناسایی را به حداقل برسانیم تا بتوانیم زنجیره انتقال را منقطع سازیم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: طرح محله محوری شهید حاج قاسم سلیمانی به خوبی در تمام شهرستان های گلستان در حال اجراست و امیدواریم با همکاری نیروهای بسیج و دانشگاه شاهد موفقیت بیش از پیش این طرح در گلستان و سراسر کشور باشیم.

به نقل از استانداری گلستان، هادی حق شناس نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با ویروس کووید ۱۹، گفت: طی سال جاری گلستان در میانگین ابتلا در شاخص هر ۱۰۰ هزار نفر و فوت در شاخص هر یک میلیون نفر مبتلایان کرونا در کشور جز استان های آخر کشور است.

استاندار گلستان اظهار کرد: در نیمه اول سال جاری و با وجود گسترش شیوع ویروس در اسفند سال قبل میزان متوسط فوتی های استان به ۵ تا ۶ نفر در روز کاهش یافت.

گلستان در روزهای اول با مشکل تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده مواجه بود اما در حال حاضر مواد ضدعفونی کننده در سایز های مختلف در استان تولید می شود و علی بر نیاز استان، پاسخگوی نیاز دیگر استان های کشور نیز هست و در تولی ماسک نیز به رقم تولید روزانه ۴۰۰ هزار ماسک استاندار و بهداشتی در استان رسیده ایم.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: همراهی خیرین، دهیاران، شهرداران، نیروهای مردمی، بسیج و هلال احمر و همچنین دستگاه های اجرایی در مقابله با کرونا در استان شایسته تقدیر است.

حق شناس یادآور شد: اجرای طرح شهید سلیمانی در گلستان با مشارکت ۲۳۰۸ نفر در قالب ۴ تیم حمایت، رهگیری، مراقبت در منزل و نظارت با محوریت بسیج و دانشگاه علوم پزشکی در سراسر استان در حال اجراست و خوشبختانه تاثیر مثبت و بسزایی دارد.


شما به انتهای مطلب ‘گلستان در وضعیت با ثبات شیوع کرونا’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش بهداشت و سلامت سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا