مرکز آموزش های تخصصی و کاربردی  H S E  فنی و ایمنی  بهداشت و سلامت  محیط زیست

جستجو کردن
Close this search box.

آموزش جامع افسر ایمنی و HSE

آموزش جامع افسر ایمنی و HSE (قسمت اول)

مهارت آموزی و تربیت افسران ایمنی

officer HSE copy1 scaled

آموزش جامع تصویری مهارت آموزی و تربیت افسران ایمنی یا HSE جهت ورود به بازار کار (بخش اول)

در این پست به صورت رایگان آموزش مهارت های مورد نیاز یک افسر اچ اس ای یا ایمنی موفق را به شما آموزش خواهیم داد.

پرداختن به موضوعات ایمنی (Safety) بهداشت (Health) و محیط زیست (Environment) یکی از اولویت های سازمان ها در دنیای امروز محسوب می گردد.

تلاش سیستم HSE پرداختن به محیط های کاری است که در آن تمامی ریسک های شناسایی شده بهداشتی، ایمنی و زیست محیطی کنترل شده و مخاطراتی که از جانب آنها سلامتی فرد یا تاسیسات تهـدید میگردد به حداقل ممکن کاهـش یابد.

به کارگیری این نظام سبب جلوگیری از حوادث، کاهش خسارات مالی و صدمـات جانی، نگهداری از منابع، حفظ و نگهداری محیط زیست و افزایش راندمان کار می شود.

آموزش جامع افسر ایمنی و HSE


توجه به سلامت و ایمنی محل کار نباید به ‌عنوان مسئولیت نظارتی اضافی تلقی شود؛ چراکه این کار فرصت‌ قابل توجهی برای کسب ‌و کار فراهم می‌کند. چند نمونه از کاربرد‌های HSE عبارتند از:

  • کاهش هزینه‌ها
  • کاهش ریسک‌ها
  • کاهش بروز حوادث
  • کاهش تهدید برای اقدام قانونی
  • ارتقای جایگاه سازمان در میان تأمین ‌کنندگان و شرکا
  • حسن شهرت در میان سرمایه‌گذاران، مشتریان و جامعه به ‌دلیل افزایش مسئولیت ‌پذیری
  • افزایش بازدهی با داشتن کارکنان سالم‌تر، شادتر و انگیزه مندتر

آموزش جامع افسر ایمنی و HSE

آموزش جامع افسر ایمنی و HSE


همه ما اعتقاد داریم که کارگران حق دارند در محل کار خود به طور کاملا ایمن فعالیت داشته باشند و با امنیت کامل و در سلامت به خانه بازگردند.

آموزش جامع افسر ایمنی و HSE


کنترل استرس

یکی دیگر از مهمترین وظایف یک سیستم HSE کنترل استرس محل کار است. رفاه یا سلامتی به معنای تجربه‌ شخصی کارکنان در محل کار و تأثیری است که این تجربه روی زندگی آن‌ها می‌گذارد. این مفهوم فراتر از تعادل بین کار و زندگی است؛ چرا که این تعادل با راه حل ساده‌ای مانند مدیریت بهتر زمان ایجاد می‌شود ولی در مورد بهزیستی لزوما این‌طور نیست.

استرس محل کار می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. رفتار‌های نامناسب، رکود شغلی، حجم کاری بیش از اندازه و عدم امنیت شغلی بخشی از این دلایل هستند.

آموزش جامع افسر ایمنی و HSE


به همین دلیل هدف اصلی استانداردسازی محیط کار، جلوگیری از مرگ ناشی از کار، صدمات و ایمنی کارگران است.

با دادن اطمینان به کارفرمایان برای مدیـریت صحیح خطرات احتمالی، می توان بهره وری را تقویت نمود، از اقتصاد حمایت کرد و جامعه عادلانه تری ساخت. اچ اس ای همان راهکار مدرن امروزی است که برای تحقق این اهداف به کارگران کمک می کند تا بیاموزند چگونه می توانند در محیط کار و زندگی ایمن و سالم بمانند.

در تمام دنیا و در تمامی مشاغل موضوع HSE و بهداشت حرفه ای بسیار مورد توجه می باشد و سازمان ها، انجمن ها و مراکز متعددی را درگیر خود کرده است که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • (ILO) سازمان بین المللی کار
  • (WHO) سازمان بهداشت جهانی
  • (OSHA) سازمان های بهداشت و ایمنی صنعتی
  • (NIOSH) مرکز پژوهش های ملی بهداشت و ایمنی شغلی
  • (NFPA) انجمن ملی حفاظت در برابر آتش سوزی

آموزش جامع افسر ایمنی و HSE

مهارت آموزی و تربیت افسران ایمنی


در بحث بهداشت و ایمنی کار، همه ما اعتقاد داریم که کارگران حق دارند در محل کار خود به طور کاملا ایمن فعالیت داشته باشند و با امنیت کامل و در سلامت به خانه بازگردند.

آموزش جامع افسر ایمنی و HSE


چارت سازمانی، رده بندی و ساختار سیستم HSE در هر سازمانی متفاوت بوده و متاسفانه جایگاه ثابت و مشخصی ندارد. هرچند بایستی به صورت قانونی در بالاترین رده سازمانی و زیر نظر مدیریت عامل باشد، اما در این خصوص بسیاری از شرکت ها هنوز به اهمیت جایگاه اصلی HSE پی نبرده اند.

به این خاطر ضروریست افرادی که به عنوان HSE در واحدهای مختلف جذب می شوند به قدری مهارت و دانش داشته باشند تا با فرهنگ سازی درست، مدیریت را نسبت به مسائل و اهمیت ایمنی آگاه سازند.

آموزش جامع افسر ایمنی و HSE
این همان چیزی است که
در این پست و دوره ی آموزشی
می خواهیم به شما آموزش دهیم …

انتهای آموزش جامع افسر ایمنی و HSE (قسمت اول)

در دوره تربیت افسر HSE ایمنی شانزده سرفصل تخصصی ملی و بین المللی طی ۲۴ ساعت آموزش ویدیوئی توسط اساتید مورد تائید مرکز تحقیقات به همراه انتقال تجربیات و ارائه نکات کلیدی به شما آموزش داده خواهد شد.

این دوره جامع ترین دوره تربیت افسر ایمنی ویژه کارجویان و افرادی که می خواهند به عنوان یک افسر ایمنی ماهر در صنایع، واحدهای تولیدی، ساختمانی و … مشغول به کار شوند می باشد.


آموزش جامع افسر ایمنی و HSE

mail2 2 min

mail 2 min

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *