اخبار ایمنی و حوادثایمنی و حوادث

استقرار هلال احمر در پایگاه‌های مدیریت بحران شهر تهران

استقرار هلال احمر در پایگاه‌های مدیریت بحران شهر تهران

استقرار هلال احمر در پایگاه‌های مدیریت بحران شهر تهران

خلاصه خبر : رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از استقرار هلال احمر در پایگاه‌های مدیریت بحران در شهر تهران خبر داد.

، رضا کرمی محمدی، در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان جمعیت هلال احمر استان تهران و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران پایتخت گفت:امروز این سند همکاری با هدف بهره‎ گیری مناسب از ظرفیت پایگاه‎های پشتیبانی مدیریت بحران، ذخیره ‎سازی تجهیزات و اقلام امدادی و ارائه آموزش‎های همگانی و آموزش‎های تخصصی امداد و نجات برای پاسخگویی مطلوب به سوانح محتمل در سطح شهر تهران میان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و جمعیت هلال احمر استان تهران به امضاء رسید. رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره جزئیات این تفاهم نیز گفت: بر اساس این تفاهمنامه جمعیت هلال احمر استان تهران در پایگاه‌های مدیریت بحران شهر تهران مستقر شده و  یکسری از امکانات و اقلام خود را نیز در انبارهای این پایگاه مستقر خواهد کرد. برگزاری دوره‏‌های آموزش همگانی امداد و کمک‎های اولیه به شهروندان، اجرای برنامه ‎های آموزش‎ تخصصی امداد و نجات برابر برنامه ‎های مصوب جمعیت هلال احمر و مشارکت در مانورها و برنامه ‎های توان‎ افزایی نیز از دیگر مفاد این تفاهم نامه هستند. 

به گفته کرمی محمدی، جمعیت هلال احمر استان تهران به دلیل توانایی ها و امکاناتی که در اختیار دارد با انتظارات بسیاری رو به رو است و حضور هلال احمر با وجود جمعیت گسترده و مسائل و مشکلات شهر تهران می‌تواند برای مردم بسیار مفید و تاثیرگذار باشد و از طرف دیگر شهرداری تهران نیز بر اساس وظیفه خود می تواند برای حضور بیشتر و موثرتر هلال احمر در داخل شهر تهران تسهیل گری کند.

وی ابراز امیدواری کرد که با عملیاتی شدن این تفاهم نامه و با همکاری دو طرف شاهد یک اقدام موثر و مفید در شهر تهران در زمینه آموزش همگانی امداد و کمک های اولیه به شهروندان و اجرای برنامه های آموزش تخصصی امداد و نجات باشیم.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آمادگی پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران شهر تهران برای هر چه سریع تر عملیاتی شدن این تفاهم نامه خبر داد و تصریح کرد: در این پایگاه ها گروه های دیگری از جمله اورژانس تهران ، نیروهای داوطلب مردمی که برخی از آنها با نیروهای دواطلب هلال احمر یکی هستند، مستقر شده اند و حضور نیروهای هلال احمر در پایگاه های مدیریت بحران هم برای دو طرف و مهم تر از آن برای مردم سودمند است.


شما به انتهای مطلب ‘استقرار هلال احمر در پایگاه‌های مدیریت بحران شهر تهران’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش ایمنی و حوادث سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا