اخبار ایمنی و حوادثایمنی و حوادث

نجات ٢٠ نفر از حریق در یک ساختمان مسکونی

نجات ٢٠ نفر از حریق در یک ساختمان مسکونی

نجات ٢٠ نفر از حریق در یک ساختمان مسکونی

خلاصه خبر : سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق در یک واحد مسکونی و نجات ٢٠ نفر از آن ساختمان خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت و گو با در این باره اظهار کرد: ساعت ١٠:٢۴ صبح روز جاری یک مورد حادثه آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در افسریه، خیابان بیست و ششم، حد فاصل میان ١۵ متری سوم و چهارم به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن دو ایستگاه به همراه تجهیزات پشتیبانی به محل اعزام شدند.

آتش نشانان در مدت زمان سه دقیقه به محل رسیدند و مشاهده کردند که حادثه در یک ساختمان پنج طبقه و ١٠ واحدی رخ داده است. در طبقه اول این ساختمان در یک واحد حدودا ٧٠ متری آتش سوزی رخ داده و واحد کاملا شعله ور بود. دود زیادی طبقات را فرا گرفته بود و تعدادی از شهروندان در محل محبوس بودند.

ملکی در ادامه گفت: آتش نشانان همزمان با خاموش کردن آتش به همراه تجهیزات به طبقات بالاتر رفتند و در خصوص جست و جو و نجات افراد اقدام کردند.

آتش خاموش و از سرایت آن به اطراف جلوگیری شد. در نهایت ٢٠ نفر از این ساختمان نجات داده شدند. این افراد اوضاع عمومی خوبی داشتند. فقط دو خانم حدودا ۴٠ و ۶٠ ساله دچار دودگرفتگی شدیدتر شده بودند که به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.

ملکی در پایان گفت: ساعت ١١:۴۶ دقیقه عملیات به پایان رسید.


شما به انتهای مطلب ‘نجات ٢٠ نفر از حریق در یک ساختمان مسکونی’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش ایمنی و حوادث سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

منبع
ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا