مطالب و مقالات ایمنی

کتاب در حوزه ایمنی کودک اندک است

 

کتاب در حوزه ایمنی کودک اندک است

کتاب در حوزه ایمنی کودک اندک است

خلاصه خبر : یک کارشناس ایمنی با تاکید بر تاثیر آموزش ایمنی از طریق قصه خوانی و بازی با کودکان گفت: متاسفانه کتاب های در حوزه ایمنی کودک اندک است و باید تلاش بیشتری در این خصوص انجام شود. 

 

 

محمد رضا مرشد دوست در خصوص تاثیر آموزش های ایمنی به کودکان و افزایش فرهنگ ایمنی در جامعه گفت: مستقیم ترین راهی که می توان از آن طریق به افزایش فرهنگ ایمنی دست پیدا کرد آموزش کودکان است. آموزش های ایمنی در بزرگسالی مثل دارو های تقویتی است که پس از مدتی اثر آن از بین می رود. 

اگر می خواهیم ایمنی از پایه و اساس ایجاد شود و کشور در آینده قدم های مثبتی در زمینه ایمنی بردارد باید حتما کودکان را نسبت به حوزه های ایمنی آگاه کنیم. 

وی با بیان اینکه اگاهی دادن به کودکان در خصوص موضوعات ایمنی نیازمند تخصص خاصی است گفت: کسی که قصد دارد به کودکان ایمنی را بیاموزد حتما باید هم درباره ایمنی و هم درباره آموزش به کودکان تخصص داشته باشد. 

مرشد دوست با تاکید بر اینکه بازی شغل کودک است اظهار کرد: هر محتوایی را می توان به وسیله بازی به کودکان منتقل کرد. کتاب های کمک آموزشی، کتاب های داستان و نقاشی نیز به افزایش دانش کودکان در باره ایمنی تاثیر بسیاری می تواند داشته باشد.  البته داستان هایی که برای کودکان می خوانیم باید برایشان باورپذیر باشد، برای همین است که بهتر است کتاب ترجمه شده نباشد. 

مدیرعامل انجمن کودک ایمن ناجی فردا اظهار کرد: کودک در سن پنج سالگی که از انواع مهارت ها برخورد می شود باید مهارت ارتباط برقرار کردن با نیرو های امدادی را نیز داشته باشد که این می تواند از طریق خواندن داستان برای کودکان اتفاق بیفتد. 

کودکی که آموزش دیده باشد و مهارت های امدادی را بداند در شرایط حساس می تواند اقداماتی که لازم باشد را انجام دهد. 

مرشد دوست با بیان اینکه کتاب قصه های ایمنی دو نوع است گفت: یک دسته از کتاب ها باید برای خود کودکان و دسته دیگر کتاب های مهارت افزایی برای والدین باشد. باید در این حوزه نویسندگان فعالیت بیشتری داشته باشند. متاسفانه کتاب های در حوزه ایمنی کودک اندک است و باید تلاش بیشتری در این خصوص انجام شود. 


شما به انتهای مطلب ‘کتاب در حوزه ایمنی کودک اندک است’ رسیده اید.

[ این مطلب در بخش ایمنی و حوادث سایت مهندسین HSE منتشر شده است. ]

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا